Tomos Riders Forum
Glavni forum => Tomos vanbrodski motori => Autor teme: loncart - Prosinac 04, 2015, 11:25:56
-
Evo, da predstavim motore koje imam. :smile:
3 su kompletna: jedan s kratkom osovinom, dva s dugom, a od ta dva s dugom osovinom jedan je zapečen.
I to baš onaj koji imam papire. Jedan je u dijelovima, s neispravnom petom. ;)
Ideja je da se od 4 slože tri funkcionalna. Penta s kratkom osovinom će biti na gumenjaku.
Ovaj s papirima, zapečen, je upisan u plovidbenu jedrilice i bit će pomoćni motor i on mora biti pic-pic.
Trećeg namjeravam pre/složiti zato jer mi ga je žao raskupusati,
tako da ću tijekom procesa slaganja sigurno trebati ponešto kupiti od dijelova...pa nek stoji.
Uglavnom sve ću ih raskopati, prefarbati sve vidljive dijelove, sve provjeriti, i onda ponovno složiti i predihtati.
Pošto motori neće biti u nekoj heawy-duty funkciji, nemam namjeru ulaziti u nekakve kompletne generalke,
osim, ako baš budem morao..a to ćemo tek vidjeti.
-
Penta prva,
to je ova koja će biti pomoćni motor i mora biti najbolja:
(http://i.imgur.com/ZKpUHLo.jpg)
(http://i.imgur.com/qjrOX4l.jpg)
Motor je zacvikan, sumnjam na petu, ali moram raskopati pa ću vidjeti...
-
Penta druga:
Ovaj motor u stvari pali i održavan je relativno dobro, bio je u funkciji kada sam ga kupio.
Ovi "šareni" dijelovi na njemu su s četvrte pente koja je raskupusana...
(http://i.imgur.com/LGmnR7Y.jpg)
(http://i.imgur.com/MP5Q8ar.jpg)
Njega namjeravam samo predihtati i ofarbati...ali naravno opet sve ovisi o stanju cilindra, klipa i radilice.
Inače, kao zanimljivost, njega sam kupio za 300 kn zbog auspuha.
-
Treća penta: kratka noga.
Njega namjeravam složiti što je moguće bolje jer će biti na gumenjaku kao byboat, ali nije mi toliko bitno da
To je prvi Tomos s kojima sam se susreo, predihtan prije 15 godina i do danas nije diran,
samo pali i vozi dok se auspuh nije raspao :).
Za njega sam imao papire, račun, ali sam ga slavodobitno izgubio jer u to vrijeme se nije trebalo registrirati gumenjak do 4m.
Ne znam kako je danas s time?
(http://i.imgur.com/xr6XcsP.jpg)
(http://i.imgur.com/9nSPbOr.jpg)
Ovaj ima drugačiju petu od ostalih, pa to mislim prebaciti s onog koji je u dijelovima. Kao što je vidljivo, njega sam počeo pomalo raskapati..
Htio bih da svi imaju iste dijelove, štiftove i slično tako da mi je lakše održavanje sva tri odjednom.
-
Penta 4 : raskupusana, ona će biti donor dijelova, ako što bude kako treba.
(http://i.imgur.com/NC5yv5n.jpg)
Za sada izgleda da su cilindar, klip i radilica u super stanju: klip nema nikakvog lufta kada se gleda vertikalno ... cilindar nema nikakvog primjetnog zazora
što je malo čudno jer je to ujedno i najstarija penta ovdje. Mislim da će se ovo dobro dati iskoristiti...
(http://i.imgur.com/EbRhfzM.jpg)
(http://i.imgur.com/KlYqq3a.jpg)
(http://i.imgur.com/CYxLQ3Z.jpg)
(http://i.imgur.com/gvSuz5e.jpg)
Jedino mi je dosjed semeringa radilice malo čudan. Djeluje kao da je to netko "muški" zakirnao?
(http://i.imgur.com/6MvY6FO.jpg)
-
Znači sve ide u dijelove i na farbanje. Nakon toga, ovisno o stanju, složiti sa postojećim dijelovima najbolje što se da...
eventualno kupiti nešto što je baš neophodno.
Kupio sam tri seta dihtunga, gumica i svega što mi je palo na pamet da bi trebalo...
S vremena na vrijeme ću napraviti izvještaj, neke fotke kako ide napredak i kako to izgleda...
A sigurno ću trebati i koji savjet..pa sam zato sve to i stavio ovdje :)
I odmah prvo pitanje koji mi pada na pamet: gdje bi se dalo kupiti onu gumu koja ide na poklopac motora i dosjeda na samo tijelo pente?
Ili se da nekako s nečim drugim snaći? Jer nemam niti jedne...pa da to ne buči kada se kapa stavi..
:palacgore:
-
Za početak-penta koju si hvalio da je vozila do raspada auspuha-vidi se kroz prorez na ispuhu da su nagnjila rebra hlađenja na cilindru i vjerojatno sa donje strane zapečena za pržunjere
blok br 152xxx-neko je glupo pobatićal donji dio i upitno je koliko bi dobro bilo brtvljenje između njega i prirubnice-tako da ako nemaš papire rashoduj blok
radilicu su već malo stanjeni zubi
penta serija 155xxx-klasična bjela četvorka s 73 serija-u osnovi kvalitetan motor ako nije nestručno razdrndan
crne pente-su 4ke iz S serije novije-razlika u petama koju napominješ je da su propelerske osovine napravljene za noviji tip propele sa silent blokom a bijele četvorke su imale propelu na križ za metnut na štift i potom zavidat maticu
sve skupa izgleda dosta voženo tako da pomalo slaži od početka
i najosnovnije-većina vas laika prvo šta gleda na penti je klip cil i radilica-a ne vodite računa o puno bitnijim sitnicama koje vam kasnije radi previda mogu itekako glavobolje zadat
zdravlje,alu pločice između tjela noge i pete
zdravlje cijevi za dovod vode u prirubnicu
zdravlje-tj nagriženost dosjeda brtvene gumice na alu cijevi zaštite poluosovine kao i alu pločice podložne pod brtvom prirubnice-brtva svaki put mora se stavit nova
stanje zubi na poluosovini i radilici
-
ja moren, hvala na uputstvima i smjernicama.
Što se tiče pente koja je "15 godina išla" bez većeg servisa, moram biti precizan pa reći da je ta penta radila možda 2-3 tjedna godišnje.
Netko tko živi uz more, toliko napravi u sezoni-dvije...
Danas krećem rastavljati crnu s kratkom nogom...pa ćemo vidjeti.
Gumice koje spominješ na zaštitnoj cijevi osovine sam kupio nove - i gornju i donju.
Onu aluminijsku "ribicu" između tjela noge i pete sam kupio jednu za sad..nadam se da se može koja iskoristiti i nakon raskapanja.
Inače, načitao sam se zadnjih dana tvojih postova, svaka čast... :shock:
puno mi je pomogao opis kako skinuti prirubnicu sa cijevi. :palacgore: na ovom raskupusanom motoru su odlična kliješta...
Javim se uskoro, ovaj vikend namjeravam šarafiti po tome..
-
Ako je gumena manšeta kod prirubnice od male privrede, ne štedi silikon. Mada mislim, da recimo AG Moto ima i original.
-
Raskopao sam jučer pentu s kratkom nogom i pentu koja je bila zapečena i ima papire.
Ovo je stanje cilindra i klipa pente kratke noge. Kada sam izvadio klip, gornja karika se dosta teško micala lijevo desno unutar utora na klipu.
Klip je dosta crn od gareži....ali klipnjača i radilica su OK, nema lufta nimalo.
(http://i.imgur.com/c2Hbl21.jpg)
(http://i.imgur.com/XoR9EQD.jpg)
Gornja karika je nekako čudno potrošena, vjerojatno jer je karika bila blokirana s gareži...
(http://i.imgur.com/xEgK8w3.jpg)
Čitam ovdje da više nema za kupiti kvalitetnih tvrdih karika, a ovdje bih promijenio samo karike, tako da razmišljam da sve samo očistim i složim nazad? Znam da je negdje ja moren napisao da utor gdje dosjeda karika ne bi trebalo čistiti, ali ovdje mislim da moram?
:misli:
Kad stavim samo tu gornju, oštećenu, kariku u cilindar ovako izgleda zazor:
(http://i.imgur.com/hS5Na28.jpg)
Stanje cilindra je po meni još uvijek OK:
(http://i.imgur.com/MaNiwZ4.jpg)
Inače, ona penta s bijelom kapom koja je zacvikala - zacvikala je peta koju sam nakon što sam odvojio nogu i motor uspio pokrenuti i donekle razraditi.
(http://i.imgur.com/Lrf3LkJ.jpg)
(http://i.imgur.com/2E10CpW.jpg)
Na žalost, laik sam, kao što reče ja moren i nemam nikakav takav izvlakač, imam smo trokraki, standardan pa
razmišljam se da petu odnesem negdje gdje će to isprešati. Ima negdje netko u Zg tko bi to napravio za pivu - jer ako krenem lupati po tome, sigurno ću nešto zeznuti i potrgati.
Također, na penti s bijelom kapom cilindar i glavu su bili zapečeni za brezon (pržunjere), ali kada sam to napokon skinuo dočekalo me ugodno iznenađenje - u inače izvana jako jako hrđavom, ružinavom cilindru je gotovo pa novi klip:
(http://i.imgur.com/UferQKU.jpg)
i na radilici isto nema lufta. Tako da će izgleda uspjeti plan da zaista složim tri relativno dobra Tomosića...
Ima li negdje za kupiti nove pržunjere - brezone sa cilindar? Jer ovi su jako hrđavi i ako to sve opet tako složim...opet će zapeći.
-
I još nekoliko pitanja:
1. na koji način se mijenjaju ležajevi na osovinama u peti? Jel se osovine hlade, a lageri griju ili kako?
2. treba li silikonirati spoj pete i noge, tu gdje je onaj aluminijski dightung u obliku ribice?
-
Ma, čuj kolega loncart! Kad si se već upustio u ovako velike zahvate na tvojim Tomosićima, učini prije svega jedan veći trud, pa prolistaj teme na forumu zadnjih godina, pa ako nenađeš rješenje-tad pitaj. Kolege na forumu jako rado pomažu (a naročito Piki i ja moren ) međutim malo im je glupo ponavljati nešto što su nedavno i više puta objašnjavali. Ja sam prilikom remonta mojih Tomosića proveo sate listajući i tražeći teme koje su obrađene zadnjih godina, i većinu odgovora sam našao. Što nenađeš, svi ćemo ti rado pomoći-pitaj!
Osnovno čime se moraš naoružati osim alata jest strpljenje i razum. Ništa se ne radi na silu i tvrdim alatima. Kad po nekom dijelu tučeš (udaraš) uvijek koristi podloške od mekšeg materijala (tvrdo drvo, mesing, bakar,pertinaks, tekstolit..). Kod skidanja lagera nezaboravi prije skinuti segerov prsten gdje ga nađeš. Nemoj da ti je teško prije rastavljanja dijelova koji su zamazani i oksidirani, sve dobro oprati kakvim otapalom ili naftom. Koji puta je svrsishodno sve faze skicirati na papir. Moj sin je skloniji slikanju mobitelom. Tako ćeš imati rješenje za mnoge probleme i dileme koji će se možda pojaviti pri kasnijim radovima i pri sastavljanju.
Želim tipuno strpljenja i uspješan popravak. :palacgore:
-
Pan, hvala na tvom razmišljanju.
Gle, nije da nisam pročitao...ali na žalost, forum je dosta nepregledan jer većina slika fali pa se ponekad dosta teško snaći jer je nepregledno.
I kad pitam nastavljam čitati, tako da recimo - pronašao sam podatak da karike kada u cilindru imaju razmak veći od 0,4 da su loše. Moje imaju 0,30.
Ovaj savjet sa mekšim materijalima stoji, ali već na dvije fotke baš iz posljednje objave možeš vidjeti da koristim plastični bat upravo iz tog razloga, tako da to nije sporno... Mobitel isto koristim, vidiš slike... Za petu pitam isključivo zato jer je ja moren rekao da bi trebalo izbjegavati grijati aluminijsku petu jer se mijenja struktura aluminija, a koliko vidim samo lupanje ne pomaže da to izbijem. Pokušao sam već podmetnuti drvo i udarati po njemu u nadi da će osovinice sam "krenuti", ali ne ide. Naravno da se osigurače treba skinuti, pa na fotki od pete bi trebao primjetiti da su demontirani? Ovo je treća peta, dvije sam uspio ovako raskopati, na ovoj sam zapeo.
A ponekad ti zaista treba konkretan savjet - recimo za skidanje ležajeva sa osovine- jer ponekad možeš lupati i mekim predmetom i napraviti sranje :wink:
Nadam se da si pozitivno shvatio izraz Tomosići jer je to izraz iz milja. :palacgore:
I velim hvala ti na razmišljanju, ali na kraju vidim da si mi napisao dosta, ali ništa konkretno?
Nešto tipa: ovaj garežni cilindar je loš ako su karike dobre, a on tako crn - po meni kupi drugi ili slično...
Znam da početnici obično živciraju one naprednije, postavljaju glupa pitanja...ali zar si zaista toliko siguran da sam nisi nikada postavio neko glupo ? :wink:
Usput budi rečeno...ipak mi se ovaj garežni klip ne čini baš najbolji, a i ova karika mi je sumnjiva, znaš li možda gdje kupiti najpovoljnije klip - da nije kinesko sranje? Dakle, motins?
-
Inače, samo jedan savjet za one koji budu čitali ovo nakon što ovo završim: nikada nemojte lupati ničime po glavi koja se zapekla.
Ako ne ide ni nakon što ste dan dva špricali sa sredstvom za odvijanje, uzeti ručnu pilu i odrezati brezone koji drže cilindar i tako demontirati
cilindar. Nakon toga polako izbijati glavu s cilindra prema van vijak po vijak.
Da vam se ne desi kao meni, da nakon puno opetovanog lupetanja s mekim predmetom slučajno ne opalite po rebru cilindra
jer će rebro puknuti kao da je od stakla, tanko je i jako krhko. Sreća da mi se to desilo na najlošjem cilindru, ali mi je ipak žao...
Dakle, ako ne ide, bolje odrezati brezone (pržunjere) koji su ionako za smeće i negdje ih dati ili narezati na mjeru ili kupiti nove.
Kako demontirati odrezane brezone? Narezati nove navoje na odrezani ostatak i dvije matice kontra smjeru međusobno pritegnuti i nakn toga odšarafiti brezon iz bloka.
-
Ja odrezane pržunjere izbijan sa prešom-znači tondin istog promjera i prešam na dole
Cilindar sa gnjilim ili nagnjilim rebrima sa donje strane ako nakon čišćenja ruzine med njima ostane tanko rebro ko nož- obavezno škartiram
Onaj crni zgoreni klip je isto čisti škart
Ča se klipova tiče napisal sam nekad davno da se garež nesmije čistiti sa tijela klipa jer ista samo zapunjava međuprostor koji je nastao trošenjem klipa i cila ali ako na rabljeni klip stavljaš nove karike onda treba onaj kanal očistit jer inače nećeš moć iste dovoljno stisnut ili ćw prenatvrdo sjest i ribat u cil.
Osovina pete- napravi izvlakač sa finim navojem da ga navidaš na osovinu i isti sa utegom onda čupaš na van
-
položaj karike di si ti slikao -dobro za stanje karike-stavio si je na vrh di ona uopće ne vozi, na tvorničku mjeru cilindra , karika ne valja kad je preko 7-8 desetih potrošena, gdje si ti našao 3 desete?
-
U pravu si, na krivom mjestu sam gledao. :smile: to sam i ja kasnije primjetio. Šta ćeš, početnička greška. :mrgreen:
Kada ih stavim u cilindar onda je zazor 0,45, mjereno sa "špijunom".
Našao sam da su iznad 0,4 kao popustile...da je najbolje kada su 0,3, toliko imaju kada su razrađene...
-
ma na tomosu 0.45 karike nisu ništa "popustile" to je prosječna karika kakve ljudi imaju na motorima, druga je stvar kolko ti ta karika ima zračnosti tamo di ti nisi mjerio-u radnoj zoni karika di je cilindar pohaban, ako je puno, onda bi nove karike pomogle da se vrati kompresija
-
Za dijelove u Zagrebu: PRO MOTO Nova cesta124
Pouzećem iz Rijeke : AUTO USLUGA 051/333110
AG -moto 051/584123
Iz Rijeke narudžba štima, šalju uredno pouzećem, plaćaš dostavu. Ako nađeš u Pro moto jednostavnije je , nemaš troškove dostave, i nemoraš čekati da ti pošalju.
JUREC u Dugom selu ima uglavnom sve dijelove. Skup je i dosadno nametljiv ako naletiš na starog gazdu.
LAGER COMMERCE Kovinska 4a ZGB ima sve lagere.
Umjereno grijanje pete-kućišta fenom za boju mi je puno puta pomoglo. Osovinicu pete stegni u škripac, i laganim udaranjem po peti lager ide van. Neškodi ako je potrebno petu malo oko lagera zagrijati. Prije izvadi osovinu propele s lagerom i semeringom.
Kad posložiš sve neispravne dijelove svih tomosića, popiši i pođi u nabavu s punim džepom ili karticom.
-
Hvala, Pan :)
Kao što reče ja moren: koliko para, toliko i muzike. Otišao sam već i platio dihtunge, gumice i slično 400-ak kn.
Dakle, nekih 140 kn po motoru. Na kraju mislim da će izaći na 200 kn po motoru minimalno.
A neki dan sam bio u Promotu, iskrivljen mi je inox šaraf na klještima s kojim se pričvršćuje penta za krmu na Yamahi.
Jedan šaraf - 220 kn. Naravno, da sam otišao do prvog tokara i dao mu da mi to napravi.
Tako da...ajmo bit pošteni i reći da je sve to skupa više nego fer.
A kada se sve složi kako treba - i dalje je to jako pouzdan i trajan motor.
Ja sam s kratkom nogom puno puta išao s Vrgade u Pakoštane, Biograd...navozao sam se s njim i nikada me nije ostavio.
S ovako progorenim klipom je i dalje palio k'o metak i išao sasvim solidno..potrošnja je bila mrvu veća.
Da sam nešto racionalniji, vjerojatno bih složio samo dva, ali mi je glupo, sada kada je sve ovako rasloženo ne pofarbati i složiti sve.
Ionako koliko vidim će mi od bitnijih dijelova možda trebati samo klip s karikama...
Održavanje Tomosa je u rangu cijene održavanja malo boljeg bicikla i zato se prema tom strojčiću treba odnositi s poštovanjem.
Posebno kada vidiš kako je u stvari sve skupa genijalno jednostavno osmišljeno. Naravno, uvijek može bolje, ali za te novce??
I dalje tvrdim da nema bolje od Tomosa za gumenjak..za te pare.
-
ja moren, kad već govorimo o aluminijskim podloškama između prirubince i bloka i dole na peti...gdje ih nabavljaš?
Pitao sam u Osijeku, bio nedavno u Tomosovom dućanu - nemaju. Ima li netko da to radi ili?
-
Novih odavno nema za kupiti- dolje u peti more ostat rabljena kao i ona u karteru između bloka i gornjeg dijela brtve prirubnice
Bitna ja podloška ispod gumene brtve jer mora biti glatka a ne porozna tako da more ne probije ispod nje
Pošro ti imaš sve stare tipove blokova sa manjim promjerom gume prirubnice daj si istokariti tu šajbu u dimenziji 19/37/1,5mm od bilo kojeg nehrđajućeg materijala (aluminij-bakar-bronca)
-
Spomenuh u jednom od prijašnjih postova kako sam okrhnuo rebro cilindra. NIKALJ elektroda od Elektrode Zagreb, 6 kn/kom je riješila problem :wink:
Htio sam to povariti jer mi je onako izgledalo krnje i ružno i nisam imao volje takav cilindar nositi na brušenje...
Slika pripreme za varenje:
(http://i.imgur.com/UGE9F0X.jpg)
Povareno:
(http://i.imgur.com/FxXpatC.jpg)
Zadovoljan sam kako je ispalo. Na kraju ću sve ispjeskariti i pofarbati DupliColor sprejem za ispušne grane i zapeći u pećnici...
E sad s tim cilindrom imam nedoumice, odnosno samo bih provjerio jel mi matematika ispravna.
Kupio sam novi Montisov klip, klip je nazivno 42,50/12. Cilindar je poprilično pohaban, mada su mu rebra u super stanju, nije hrđav i njega bih dao brusiti.
Između starog klipa koji je na vrhu 41,75 mm i cilindra na najpohabanijem mjestu, pri vrhu gdje je zazor, stane listić špijuna 0,35.
To bi značilo da je cilindar sada cca. 42,10, a uzmemo li u obzir da se cilindar nije simetrično habao,najmanji promjer koji obuhvaća cilindra u pravilnom obliku bio bi cca 42,20-25, maksimalno 42,30 - što znači da je ovaj cilindar kandidat za brušenje, da nije previše "pojeden".
Novi Montisov klip, kada se mjeri šublerom, pri vrhu je u stvari 42,30, a pri dnu 42,40.
Zračnost cilindra je po savjetima s foruma najbolje staviti 0,05 + 0.02 (benizin nije regular) = 0,07
To znači da majstoru kažem da brusi cilindar na 42,40 (najveća mjera klipa) + 0,05 (brušenje) = 42,45 + 0,02 (honovanje) = 42,47
To je u konačnici tri stotinke manje od 42,50 ?? Jel' to u redu? Ne bih volio da dođe do zacvikavanja, a ne bih bome ni brusio cilindar na veću vrijednost, ako već ne treba. ja moren?
Majstor će vjerojatno sam znati tu matematiku, uzet ću i klip sa sobom - ali čisto da i ja budem siguran. Također, tko u Zagrebu radi taj posao zaista pedantno i dobro?
-
Upravo na e-bayu kupih:
Mali honer koji ide na stolnu bušilicu, trebat će mi kada budem stavljao nove karike na cilindre koji su još donekle OK:
http://tinyurl.com/honer-42 (http://tinyurl.com/honer-42)
Pretpostavljam da se honuje zaljevajući s uljem?
I ručni razvrtač za bolcn 12 mm: http://tinyurl.com/razvrtac (http://tinyurl.com/razvrtac)
Sve skupa 112,00 kn :smile: :palacgore:
Ako alat izdrži ovo slaganje, već se isplatio :wink: :mrgreen:
-
42,52
Krivo si računao - da nepbjašnjavam previše
U tvorničkim podacima koji su izloženi negdje u bespućima neta ti je točno prikazan nacrt motins klipa i cilindra
U standardu je cil 42,00 a klip na čelu i između prve i druge karike 15 stotih u minusu da bi od visine bolcena do dna pera bio u minusu za 0,05
Dok je bilo regulara to je šljakalo savršeno ali pojavom 95 bezolovne benzine poceli su se klipovi jače grijat i više širit te je potrebno cil doradit za +0,02 u odnosu na tvorničku mjeru
Imao sam zadnjih desetak godina više slučaja cvikanja nove org motins termogrupe (ne meni) jer ljudi nemaju sluha pri razradi motora
Za kraj-klip i cil ni slučajno ne mjerit sa šublerom - greška od 0,1mm koju ti šubler obavezno uvjek pokaže te može koštati puno kuna i dodatnog posla
Klip obavezno premjetit sa mikrometrom- ako me sjetiš mogu sutra i ja pomjerit i stavit tu mjere org novog motinsa 42,5
-
ja moren, ako ti kažeš 42,52 to je to. :palacgore:
Puno hvala, kad jednom poslom dođem u Rijeku imaš piće od mene :smile:
I sad pitanje: jel zna netko išta o ovoj radionici: http://www.strojna-obrada-bozicevic.hr/ (http://www.strojna-obrada-bozicevic.hr/)
Usput su mi kad idem na posao...
-
novi motins je 4 stote ispod nazivne mjere provrta, ne trebaš se brinuti za tu mjeru, provjerio sam na desetinama klipova, dakle 42,46 (i ne samo na tomosima već i asso verke, polini,vertex standard)
-što će ti honer za rabljeni tomos cilindar koji nije izrisan? samo mu bezveze povećavaš provrt tj skidaš materijal, skinut ćeš materijala za par tisuća kilometara cestovne upotrebe
-osim toga taj honer ima male bruseve i s njime treba znati raditi (ako se uopće i može na 2 t motoru) jer lako ti zapne brus u kanal i onda je šteta višestruka
-razrtač bi trebalo provjerit kolko skida i za koje vrste dosjeda je namijenjen, bolje da ti je to tokar razvrtao
-prema ovome što si linkao, ta strojna obrada je smak svijeta za taj tvoj tomos cilindar tako da ne brini, bilo koji dobar tokar starog kova na tokarski i vodobrusnim odradi odlično tomosov cilindar na stotu
-nemoj bacati pare na farbanje cilindra pod kapom, od toga također više štete neg koristi, samo ćeš zapunit pore na materijalu bojom i time smanjit hlađenje
-
božičević meni odradio cca30-40 cilindara sve preporuke za posao,samo sta nekad nemoze odma pa treba pričekat par dana,brušenje tomosa 150kn treba uzeti klip sa sobom :palacgore:
-
-što će ti honer za rabljeni tomos cilindar koji nije izrisan? samo mu bezveze povećavaš provrt tj skidaš materijal, skinut ćeš materijala za par tisuća kilometara cestovne upotrebe
-osim toga taj honer ima male bruseve i s njime treba znati raditi (ako se uopće i može na 2 t motoru) jer lako ti zapne brus u kanal i onda je šteta višestruka
-razrtač bi trebalo provjerit kolko skida i za koje vrste dosjeda je namijenjen, bolje da ti je to tokar razvrtao
-prema ovome što si linkao, ta strojna obrada je smak svijeta za taj tvoj tomos cilindar tako da ne brini, bilo koji dobar tokar starog kova na tokarski i vodobrusnim odradi odlično tomosov cilindar na stotu
:palacgore: Vjerujem. I baš mi je drago da ljudi imaju iskustva.
-nemoj bacati pare na farbanje cilindra pod kapom, od toga također više štete neg koristi, samo ćeš zapunit pore na materijalu bojom i time smanjit hlađenje
Pa iskreno, nisam mislio pohonat ne znam koliko, tek toliko par puta proć, kupio sam nove karike u Osijeku za 42,00 cilindar i klip. Neke talijanske, trgovac je rekao da s tom firmom radi 20-ak godina i da su odlične i da sigurno nisu kineske...i ako ih samo stavim unutra na ovakav cilindar - neće se tako brzo prilagoditi? Ili sam zabrijao? :shock:
Ajde, budem vidio, hvala na upozorenju - pripazit ću pa ako ne ide - ne ide.
Razvrtač mislim da je OK, gledao sam da je upušten na početku tako da je teže nešto zeznuti. A mislim kupit sve piksne za klipove, nisu skupe, sad kad je sve raskopano, bilo bi šteta to ne promijeniti.
Ma to je specijalna boja za grane koja je mekana i mora se zapeći, a onda postaje tvrda i termički dobro propusna. A gle - to izgleda ovako na kraju:
http://dane-restorations.com/zavrsno-sastavljanje/motor/ (http://dane-restorations.com/zavrsno-sastavljanje/motor/)
Vjerujem da bi nekoliko vas ovdje moglo napraviti sličan site, slučajno sam naletio..pa neka linka :)
Uglavnom, ti vanbrodski motori su jako izloženi soli, vlagi u zraku i moji cilindri su dosta hrđavi. A čovjek s linka kaže: "Ja sam se dosta igrao sa tim i mogu reći da ako se pazi na tijek rada može doći do iznenađujućih rezultata. Nakon pjeskarenja odmah lakiranje, pečenje na 250 1 sat i drži ..dupli color za 800 c ( 90 kn).
Više me brine jel' grijanje na 250 C može ikako oštetiti brušeni cilindar? Jedan sprej bi trebao biti dovoljan za sva tri cilindra i pripadajuće brezone...90kn nije tako strašno, ako radi toga produžim životni vijek motora...
-
božičević meni odradio cca30-40 cilindara sve preporuke za posao,samo sta nekad nemoze odma pa treba pričekat par dana,brušenje tomosa 150kn treba uzeti klip sa sobom :palacgore:
:palacgore: :palacgore: Super :smile: Hvala!
-
oko razvrtača-nisi me razumio-ima razvrtača za različite dosjede-od čvrstog do labavog, znači stvar je na kolku mjeru je razvrtač napravljen, tebi treba za labavi dosjed, konkretnije koji skida dvije stote iznad nazivne mjere osovine
-ako je korozija problem i riješiš tom bojom-sve pet :palacgore:, matrijal će se grijanjem raširiti, ali i vratiti natrag na strukturu koju je zapamtio, tj mjeru, nije to temperatura ko kod kaljenja pa da se mijenja struktura materijala
-
Da, nisam te dobro razumio kad nisam ni pretjerano upućen u sve to :palacgore: A niš, budemo vidjeli. Nadam se da je za labavi dosjed.
Mada mi nije jasno - zar ne bi bolcn trebao biti nešto manji, a dosjed u piksi točan u stotu 12,00 mm, to bi mi bilo logičnije...
Vidjet ćemo kad stigne. Ajde kad već pričamo o alatima, isplati li se ovo uzeti?
http://tinyurl.com/izvlakac-kit (http://tinyurl.com/izvlakac-kit)
Čini mi se da izvlakač pokriva gotovo sve dimenzije ležajeva koji se koriste na motociklima? Može li se koristiti ovo za ležajeve na radilici na T4?
Ili je ovo premalih dimenzija?
Također, koju dimenziju izvlakača kao na linku dole bi bilo najbolje kupiti za skidanje elise, ležajeva sa osovine pete - i slično?
http://tinyurl.com/izvlakac-dvo (http://tinyurl.com/izvlakac-dvo)
Da se više nikada ne gnjavim s tim stvarima, te nabijaj, te ovo te ono...
-
da se mene pita -ja koji se tim stalno bavim-to bi uzeo-naprotiv ako mi ko može srediti jer ja ne kupujem on line bio bi zahvalan
nećeš ih nikad 100 posto moć za sve upotrebiti ali uveliko bi pomoglo-samo oprez
dobro zapečen ležaj u korodiranom kućištu ili propela stari tip na križ koja po defaultu zapeče na inox prop osovini će ti sj izvlakač-za toliku silu nisu napravljeni
-
ja moren, mogu ti ja uzeti, nije problem. Jedino se onda moramo dogovoriti kako da ti to dostavim :wink:
A izvlakači, naravno, ne možeš očekivati da će sve odraditi sami, treba našpricati, zagrijati, malo lupnuti da popusti ležaj... ali je s njima bitno lakše, jer ovako jedino što mogu jest lupati po toj peti, a to je stari aluminij, krt...
Meni bi isto dobro došli, u planu mi je generalno srediti i Panonije, automatika...ma to uvijek dobro dođe.
Pošaljem ti poruku na privat...
-
Evo samo da napomenem - vidim da cijena nije bas bezazlena pa dogovori sa sellerom da ti item posalje sa tracking numberom (kao preporuka). Inace postoji mogucnost da ce neki postar sa apn-ca vaditi svoje lezajeve. ;)
-
Pomiri se da ćeš morati platiti carinu od cca 10%+/- ovisi u koju carinsku skupinu upada ovaj alat te pdv od 25% na ukupnu cijenu koju si platio za taj set izvlakača.
Ako ne platiš ništa kada ti stigne onda si imao sreće pa su ti ga direktno proslijedili bez gledanja paketa.
-
-osovine imaju jako čvrste do skroz labave dosjede (ima tabela za to kako se što radi ovisno o promjeru, toplini, vrsti ležaja itd) , osovina radilice spada u čvrst dosjed i ona se giba samo radijalno unutar ležaja, a koji se pak giba unutar unutarnje i vanjske košuljice (kuglični,valjkasti, jednoredni, dvoredni, igličasti itd) tamo je ležaj na nuli a osovina u plusu
-bolceni radilice i klipa se ne gibaju na taj način i tamo su osovine na nuli a ležaj(igličasti ili klizni) je korigiran za potrebnu zračnost
-zanimljiv set izvakača, ko što ja moren kaže, to mora biti jebački čvrst i žilav materijal da izvuče korodirani i zapečeni ležaj a da ne puknu uha koja kače košuljice ili se sve skupa raspadne
-
Ima li netko na forumu iz Zagreba tko bi mi napravio adapter tako da napokon izvučem gornje osovine iz pete van?
(http://i.imgur.com/Ni2hpWR.jpg)
Ideja je: treba urezati fini navoj koji bi se našarafio na navoj osovine,
a druga strana bi treba imati narezan neki standardan navoj na koji bi ja onda
našarafio običnu tanju željeznu cijev u koju bi urezao standardan navoj...
(http://i.imgur.com/sE3K378.jpg)
i onda bi na kraju cijevi zavario jaču podlošku,
izbušio rupu na komadu željeza, umetnuo i to onda poteznim čekičanjem izbio van...
Ovako nekako bi to onda izgledalo, ja moren je spominjao da tako vadi osovine:
(http://i.imgur.com/uKTsHlb.jpg)
-
Taj komad meni tokar napravi za manje od pola sata
Napisao sam svojevremeno da sam za šipku uzeo vijak glave od kamiona tam 190 a uteg mi je bolcen klipa od istog tog kamiona
Odi u neki kamion servis nažicaj tu vidu rabljenu i bolcen-plati pivu dečkima a tokar pozom neka odradi ostatak
-
Malo sam kopao po staroj krami u šupi i vidi :palacgore:
(http://i.imgur.com/YGMoewR.jpg)
"Čekić" je od stare Armalove pipe, a šipka od jednog starog naslona za glavu od sjedala u automobilu.
Napravio, narezao, sam navoj M12, našarafio maticu i evo ga :wink:
Pošto su lageri u dvije pete, (oni u kućištu na osovini propele) bili loši i hrđavi šipku sam elektrolučno zavario za dotični lager i sve izbio van.
Sad još moram do tokara da mi napravi adapter sa finim navojem za gornju osovinu da i njih skinem....
Znate li možda koji je korak i koji promjer kontranavoj na osovini propele (stari tip)?
Razmišljam da i to zamolim da mi naprave...
-
ako me secanje sluzi 10x1 tj matica od magneta,secam se da sam vario dve matice na navojnu sipku i tako izvlacio
a na starom tipu sa cetvrtkom je 8mm na 8x1 ili 8x1.25
secam se da sam to sve od matica sto sam nasao u radionici uradio :lol: :lol: :lol:
no naravno moren to radi svaki dan tako da zna i navoje
-
Propelerska osovina 10x1 levi korak u gornja osovina pete 10x1 desni korak
-
Pete su rasložene :wink:
brkine, puno ti hvala na savjetu :palacgore: Sjetio sam se da imam na tavanu jednu automatikovu mašinu u dijelovima,
pronašao maticu od magneta i napravio izvlakač sam od neke željezne cijevi i uratka kojeg sam osmislio za čupanje od prije.
Išlo je dosta teško, grijao sam petu na plinskom štednjaku, dodao još jedan čekić...i onda je popustilo.
Evo kako izgleda homemade izvlakač:
(http://i.imgur.com/HkfesEE.jpg)
Ovo skroz lijevo je izvađena osovina...
Nije baš najljepši, ali poslužio je svrsi!
-
Malo sam stao s radovima, praznici i neke druge obaveze su me malo spriječile,
ali evo ipak ispjeskario sam cilindre na priručno složenoj pjeskarilici s 25 litarskim kompresorom...
i ovako je na kraju, nakon špricanja Duplikolor sprejom za ispušne grane, ispalo:
(http://i.imgur.com/zDUrZO4.jpg)
Bilo je smiješno gledati cilindre i brezone u pećnici :smile: Boja je inače odlična, kad se zapeče jako je tvrda i ne izolira toplinski, "vuče" na keramiku.
Nadam se da je to sada to, da cilindri više neće hrđati.
(http://i.imgur.com/ZMIPjLP.jpg)
Za čišćenje glava koristio sam Ivasol za odmašćivanje
- i onda u perilicu suđa...i to je to. Srednji cilindar ide na brušenje na 42,5 i ovo su pripadajući klipovi, dva Montisa i jedan Meteor:
(http://i.imgur.com/uX0SCBE.jpg)
Na Meteoru sam odmah promijenio original karike sa nekim tvrđim karikama koje sam kupio u Osijeku...
Pošto ću dva motora aktivno odmah koristiti, a jedan ide u rezervu razmišljam se koji klip da koristim
za četvorku s kratkom nogom koju ću koristiti na gumenjaku: Korišteni, ali odličan, Montis (na klipnjači) ili novi novcati Meteor?
Novi Montis 42,5 ide na pomoćni motor na jedrilici...
-
Meteor na onaj motor koji se najmanje koristi
-
Nadalje,
imam na raspolaganju jednu radilicu u super stanju, vidi se da je reparirana, sa novim lagerima. Ova radilica ide na pomoćni motor i na nju ide novi Montis 42,5.
Ovaj motor sam kupio svojedobno u Ičićima, ja moren moguće da si to ti radio jer je na radilici jedna polutka nova?
(http://i.imgur.com/XwF18X2.jpg)
Druga radilica je uredna, koliko mogu vidjeti, nema lufta klipnjača, a i sama radilica je ležala OK u bloku bez aksijalnog lufta.
Ova radilica ide na motor s kratkom petom i na nju ide ovaj odličan Montis sa slike gore.
(http://i.imgur.com/r24CsXg.jpg)
E sad..s preostale dvije imam problem. Na ovoj trećoj dole je uništen dosjed kajle. I to je reparirano, ali je kajla zavarena u krivom položaju,
vidljivo je golim okom da kajla nije na mjestu...a kajlu ne mogu izvući jer je to očito netko hardlotao...
Valjda to ne bi smio biti problem nekom iskusnom tokaru, da to poravna i napravi rupu i kajlu na pravom mjestu...
Klip na ovoj je još uvijek u solidnom stanju i taj klip ide na Panonija kosilicu (imam dvije koje isto čekaju svoje red za sređivanje).
(http://i.imgur.com/znBBmuG.jpg)
A na četvrtoj radilici je kajla super, ali su potrošeni zupci:
(http://i.imgur.com/gnPOjkB.jpg)
Po prvoj radilici vidim da je moguće promijeniti samo jednu polutku. Koliko bi koštalo da netko montira novu klipnjaču i novu polutku?
Ili bi bila skuplja pita od tepsije - od nove radilice?
I kako biti siguran jesu li ležajevi radilice dobri ili ih je nužno mijenjati? Obično se potroše dosjedi na kojima se vrte kuglice
ili se potroše kuglice pa je to nemoguće okom vidjeti?
-
Prva radilica
Ako je iz motora koji sam ja radio onda je na spoju bloka i noge ispod i iznad gume prirubnice bio debelo mazan crveni silikon
Reparacija radilice je skuplja od dobre polovne radilice ali isplativije od kupnje nove
Unazad par godina prestao sam mjenjati samo jednu polutku jer sam uvidio da su gornja i donja polutka uvjek rađene u paru i ako zamjenim samo jednu teško ili nemoguće je centrirat radilicu
Ležaji ako ne šume u radu ne treba mjenjat vizuelno mogu biti garavi ali bitno je da nije cementacija oštećena od korozije
-
Što se tiče paljenja, ovo dole su:
(http://i.imgur.com/Yp9cD28.jpg)
(http://i.imgur.com/mVgn5lq.jpg)
Magneti su svi OK, prva dva magneta su Bosh, sa penti s bijelom kapom i djeluju kvalitetnije, obloženi su nekom plastikom...
(http://i.imgur.com/PZGaiRT.jpg)
(http://i.imgur.com/cOkOEub.jpg)
E sad, svi magneti su ispravni vrte se zdesna ulijevo, ali ovaj donji desni je 12V, 50W, što bi meni bilo idealno za jedrilicu jer bi uz pomoć Graetzovog spoja lako mogao dobiti minimalan istosmjeran napon 12V za led osvjetljenje. Taj magnet je bio uparen sa desnim paljenjem s prve slike. Zbunjuje me što imam još jedno isto, identično takvo paljenje?
Meni djeluje da su sva ova paljenja 6V? Ili isključivo snaga magneta određuje inducirani napon? Ne bi li i zavojnica trebala imati više namotaja za 12 V?
Inače super bi bilo sada, u ovoj fazi, odrediti koja je bobina dobra, a koja ne - ali koliko čitam - nema baš nekog jednostavnog pouzdanog testa...?
-
ja moren, još jedno pitanje: zar je Meteor zaista toliko lošiji od Montisa?
Recimo na ovoj slici je isto Montis:
(http://i.imgur.com/znBBmuG.jpg)
...koji je po meni još uvijek OK. Kad bi imao na raspolaganju ovaj klip ili novi Meteor - što bi stavio?
-
Magnet od 12v je jače polariziran i s vremenom skuri unutarnju bobino
On se tvornički ugrađivao isključivo na paljenja sa unutarnjom zavijnicom i vanjskom bobinom a špula za svjetlo je bila jače motana
Puni 6v bosch magneti su najslabije polarizirani od svih magneta zato su org prva ugradnja bosch bobina imale dodatno proširene kotve da bolje induciraju struju
Prednost- veća masa magneta -mirniji minimum za panulu
Iskrin 6v magnet u kombinaciji sa bosch bobinom i imaš plavu iskru dugu jedan cm- motor pali na pol špaga
S vtemenom platine sve ostare i počnu lagano probijati tako da ih obavezno zamjeni sa novima i ne pozabi na filc za mazanje brega na magnetu stavit kap ulja
Kondenzator nije poželjno mjenjat jer unazad dvije godine u dućanima se pojavila serija iskrinih kondenzatora sa greškom i sve šta sam ugradio je loše ili nikako radilo
-
Meteor kao klip nije toliko loš u serijskim motorima
Problem na njemu su loše karike koje su tupe pri vrhu i brzo se troše za razliku od montisovih koje su po meni najbolja stvar iz te tvornice
Još prije 20i koš godina kombinirali smo za naturpijane mopede talijanske meteor o asso werke klipove ali u kombonaciji sa elko ili motins karikama- dobitna kombinacija
-
Reparacija radilice je skuplja od dobre polovne radilice ali isplativije od kupnje nove
Unazad par godina prestao sam mjenjati samo jednu polutku jer sam uvidio da su gornja i donja polutka uvjek rađene u paru i ako zamjenim samo jednu teško ili nemoguće je centrirat radilicu
Šteta, ove moje obje oštećene radilice su one bez rupa, mislio sam da nađem nekog da uzme dvije zdrave polutke (da od dvije falše radilice napravi jednu dobru ) i spoji ih, centrira i izbalansira radilicu... Tako da imam čistu situaciju, bez nekih turpijanja i tokarenja.. :wink: Teoretski možda ipak moguće? Bi li vrijedilo probati?
Uglavnom u ponedjeljak nosim cilindar na brušenje, u međuvremenu ću ofarbati sve aluminijske dijelove i kape, dokupiti još neke sitnice i krećem sa slaganjem.
-
Magnet od 12v je jače polariziran i s vremenom skuri unutarnju bobino
Jedna malo čudna ideja... :biggrin:
Ako su prve serije bobina imale proširene kotve kako bi bolje inducirale napon, možda bi bilo praktično rješenje da onda na unutarnjoj bobini pobrusim na kutnoj brusilici kotve za cca. 20% sa svake strane kako bi inducirale manji napon i ne bi pregarale na magnetu za 12V? :misli:
Ima netko nekakvo mišljenje o tome? Čisto da sad ne kupujem paljenje, vanjsku bobinu itd... a da opet dobijem 12 V izmjenični napon na izlazu koji bih onda peglao nekim vanjskim sklopom...a i elegantno mi ovako izgleda - sve unutra. To bih ionako koristio samo u slučaju kada bi mi pomoćni motor radio - za svjetla.
Nego nije mi jasno koja je razlika u zavojnicama za svjetlo za 12V i 6V ..na stranicama jednog dućana (slika dole) izgleda mi zavojnica na 12V isto kao i moje tri na 6V? To je ova desno, zar ne? Ili griješim?
(http://i.imgur.com/DcoiUBq.jpg)
Evo baš i na ovoj fotki gledam - kotve su zaista tanje na indukcijskoj zavojnici koja se spaja na vanjsku bobinu...na magnetu od 12V.
Ajd, vjerujem da nisam prvi kojem je to palo na pamet...možda je netko isprobao? :palacgore:
U krajnjem slučaju, budem stanjio, spojio pa mjerio izlaz...i trajnost bobine :wink:
-
brkaš kruške i jabuke
barem paljenja i magneta od 6 volti nije problem naći tako da nemoj eksperimentirati sa brušenjem kotvi
drugo-stavio si sliku od 12v bezplatinskog paljenja a prva stvar koja se je na njemu kvarila je bila ova bijelo motana bobina jer je sklona probijanju pretanko motane žice
špule za svjetlo od 6 i 12v su vidno različite u debljini i broju namotaja
-
oko razvrtača-nisi me razumio-ima razvrtača za različite dosjede-od čvrstog do labavog, znači stvar je na kolku mjeru je razvrtač napravljen, tebi treba za labavi dosjed, konkretnije koji skida dvije stote iznad nazivne mjere osovine
-ako je korozija problem i riješiš tom bojom-sve pet :palacgore:, matrijal će se grijanjem raširiti, ali i vratiti natrag na strukturu koju je zapamtio, tj mjeru, nije to temperatura ko kod kaljenja pa da se mijenja struktura materijala
Evo danas napokon došao naručeni razvrtač o kojem smo govorili. I dobar je!
Nešto sam gledao jednu svoju radilicu pa su tako razvrtač i jedna klipnjača (čahura) bile na sobnoj temperaturi i razvrtač je prošao skroz, ali onako baš kako treba na knap. Onda sam išao provjeriti na drugoj radilici odnosno čahuri. I probam i ne ide, ne prolazi!? :misli: I onda sam se sjetio da je dosta velika razlika u temperaturi :) - ova je bila u radionici bez grijanja. Probam topli bolcn kroz tu hladnu čahuru - ide ali jako jako teško..
Tako da je to - to. Preporučam! :palacgore: Ne znam koliko je kvalitetan u smislu izdržljivosti, ali ako je i na razini onog ja morenovog kojeg je spominjao, znači da provrti 40-ak čahura (mada djeluje jako kvalitetno obrađen)- meni dosta do kraja života, još ga mogu i posuđivat...
U svakom slučaju se isplati, za 70 kn... http://tinyurl.com/razvrtac (http://tinyurl.com/razvrtac) i ne trebaš nikog da ti montira termo grupu... :palacgore:
-
Izvrsna kupovina i dobra info za mene koju ne barata toliko bespućima internet trgovine
Cijena je 1/3 onoga šta ja svake dvije godine plaćam za razvrtač tu u dućanu kod nas
-
Izvrsna kupovina i dobra info za mene koju ne barata toliko bespućima internet trgovine
Cijena je 1/3 onoga šta ja svake dvije godine plaćam za razvrtač tu u dućanu kod nas
Ajde da sam i ja tebi u nečemu pomogao :smile: :wink:
To je najvjerojatnije isti...
-
Kad smo već kod alata stigao danas set za našeg majstora pa smo odmah napravili probu da vidimo kako se kinez drži.
Prvo smo probali malo lakši zadatak na novijem bloku sa dobrim ležajem pa smo onda stavili malo teži zadatak izvlačenja zapečenog ležaja iz pete od četvorke.
Uglavnom za 195kn koliko je točno koštalo dobije se solidan set. Gledajući skuplje alate samo jedan adapter izvlakača košta cca 400-500 kn a kamoli cijeli set.
http://i.imgur.com/wSllA92.jpg (http://i.imgur.com/wSllA92.jpg)
http://i.imgur.com/0xdgped.jpg (http://i.imgur.com/0xdgped.jpg)
http://i.imgur.com/ukaKUVr.jpg (http://i.imgur.com/ukaKUVr.jpg)
http://i.imgur.com/sv3jV1Z.jpg (http://i.imgur.com/sv3jV1Z.jpg)
http://i.imgur.com/Iz8q2a4.jpg (http://i.imgur.com/Iz8q2a4.jpg)
http://i.imgur.com/fbXDdKL.jpg (http://i.imgur.com/fbXDdKL.jpg)
-
Kad smo već kod alata stigao danas set za našeg majstora pa smo odmah napravili probu da vidimo kako se kinez drži.
Prvo smo probali malo lakši zadatak na novijem bloku sa dobrim ležajem pa smo onda stavili malo teži zadatak izvlačenja zapečenog ležaja iz pete od četvorke.
Uglavnom za 195kn koliko je točno koštalo dobije se solidan set. Gledajući skuplje alate samo jedan adapter izvlakača košta cca 400-500 kn a kamoli cijeli set.
:palacgore: Naravno treba paziti, ne šarafiti i prepinjati, nego napeti malo ugrijati lupkati...i trajat će on jako dugo..
Super. Znači imam nos za nać dobre, a jeftine stvari :biggrin:
Ajde, samo neka se šarafljenje nastavi..ovo bitno pojednostavljuje rad na Tomos mašinama....
Bez alata nema zanata pa makar i solidnog :palacgore: :mrgreen:
Upravo sam ga i ja naručio, trebat će mi kad tad...da ne moram više variti šipke na te lagere..i izbijati..
-
Dok čekam da mi majstor napokon napravi što smo se dogovorili i izbuši cilindar...malo sam se poigrao izradom alata za L17 ležajeve,
trebat će mi uskoro da mogu radilice točno centrirati i postaviti u blok.
Postupak izrade sam objasnio ovdje: http://tinyurl.com/hjltfdj (http://tinyurl.com/hjltfdj)
Račun 30-ak kuna za sve na slici :smile:, a k tome je i šminka, jako lijepo i profesionalno izgleda :kokice:
Isprobao, radi super :palacgore:
(http://i.imgur.com/xN5CFUv.jpg)
-
jedino si trebao još objasnit nekima koji neznaju za prsten podizača ventila...da si netko može imati predodžbu o čemu se zapravo radi...alat je vrlo jednostavan....
-
Svaka čast na izumu, sve sa slike imam doma al se nebi toga sjetio nikad :lol:
-
Pošto ti imaš sve stare tipove blokova sa manjim promjerom gume prirubnice daj si istokariti tu šajbu u dimenziji 19/37/1,5mm od bilo kojeg nehrđajućeg materijala (aluminij-bakar-bronca)
Evo, imam ih deset doma u toj mjeri - i nisu dobre :confused: Bio sam kod tokara, preko moba pročitao mjere - nisam išao sam mjeriti...
Uglavnom dimenzije podloški original su:
- 18/35/1 mm - kod semeringa radilice
- 18/31,5/1 mm - na peti
Vjerojatno nije problem, ako su malo deblje, ili mrvu većeg unutarnjeg promjera, ali vanjski promjer jest važan - i on je prevelik ako je 37 mm
Čekao sam tokara da mi to napravi mjesec dana, spalit ću na živce, ako opet budem čekao toliko...
Pokušat ću podloške nekako centrirati na bušilicu pa skinuti turpijom ta 2 mm. :confused:
-
Ni slučajno to nemoj radit na donjoj pločici
Šajbe su kasnije povećane na 40mm a ja sam ti namjerno dao veće dimenzije jet su tvorničke org bile pre knap napravljene i bolje da se guma prirubnice ima kamo s vremenom širiti
-
Krećem slagati pete...pa me živo zanima gdje nabavljate distance za osovine...one debljine 0.1 mm da se
pogonske osovine s ležajevima namjeste da budu bez zračnosti?
Ove moje su korodirale, nisu baš bajne...
Pokušao sam to kupiti u Osijeku, Zagrebu...nema. Da i to dam istokariti iz aluminija ili? Kako se vi snalazite?
-
Imam par kila dobrih polovnih
-
Zaključujem li dobro, ako smatram da nije potrebno više stavljati one plastične zaštite semeringa,
ako semering na peti okrećem "naopako" tako da se opruga koja nije od inoxa kupa u ulju?
-
Samo ti vrati plastiku i kirnaj okolo da ne ispada
Plastika donekle štiti semering od mehaničkih oštećenja npr kad pokupiš u moru neki najlon ili travu u plićaku
-
Pošto se ništa samo od sebe neće napraviti, napokon sam se pokrenuo po pitanju Tomosa 4, da to prije proljeća riješim... Na kraju ću složiti samo dva motora, a ne tri, motora - ostalo ću si sačuvati za dijelove.
I sad odmah vidim jedan problem: izgleda da mi je dijete kopalo po kutijama gdje držim klipove i sada ne mogu naći osigurače od bolcna/svornjaka ili sam ih negdje spremio i ne mogu ih pronaći. :palacdolje:
Mogu li umjesto ovakvih:
(https://i.imgur.com/STDODNJ.jpg)
staviti ovakve i gdje bi se to u Zagrebu dalo kupiti:
(https://i.imgur.com/U7V1T8O.jpg)
-
nemoj ni slučajno
radije dobre polovne osigurače stavi ,jedino ih malo nategni/razvuci prije ubacivanja jer su možda s godinama malo oslabili i stisli se.
s druge strane malo pitaj po tomos butigama dalo bi se toga i rinfuzo naći.
Ili kupiš najjeftiniji petparački kineski klip-iskoristiš osigurače a klip i karike baciš :lol: :lol: :lol: :lol:
-
nemoj ni slučajno
radije dobre polovne osigurače stavi ,jedino ih malo nategni/razvuci prije ubacivanja jer su možda s godinama malo oslabili i stisli se.
s druge strane malo pitaj po tomos butigama dalo bi se toga i rinfuzo naći.
Ili kupiš najjeftiniji petparački kineski klip-iskoristiš osigurače a klip i karike baciš :lol: :lol: :lol: :lol:
Našao sam ih u rinfuzi - ima na ponuda na web stranicama.
Hvala 'ja moren' stvarno sam mislio da toga nema u rinfuzi i da sam zapeo prije nego sam počeo... :palacgore:
Pošto ću krenuti slagati motore od peta, imam nekoliko pitanja:
Koji točno silikon koristiti da bude vodootporan i da izdržava visoke temperature? Spominjan je neki crveni?
Pošto ću početi sa sastavljanjem od peta zanimaju me sljedeće stvari:
- koje su točne dimenzije manjeg i većeg ležaja u peti za T4 stari blok? Kupio bih neke bolje ležajeve. Znam da ih moram "otvoriti" radi podmazivanja.
- koja je metoda najbolja za montažu ležajeva na osovine: osovinu hladiti, a ležajeve grijati? Ili samo osovine dobro ohladiti? Da ne "zaribam osovine"...
- koliko je uobičajeno staviti okruglih metalnih zračnih podloški na ležajeve da sve bude uglavnom OK? Po dvije podloške po svakoj osovini na veće ležajeve bi trebale biti OK?
- aluminijski dihtung koji izgleda kao riba treba također silikonirate kada petu spajate sa gornjim dijelom noge?
- netko je prije mene šarafceigerom malo na silu skidao petu pri prvom šarafu i tu je maleno uleknuće u aluminuiju. Da to pokitam poliesterskim kitom ili da samo silikoniram?
Na forumu sam pronašao da osovinu, oštre dijelove, treba omotati izolir trakom kako ne bih oštetio semering pri montaži. T
Također sam pronašao da se semering treba zakirnati i okrenuti "naopačke" zbog loše (neinox) opruge na njemu.
Ima li još neka caka na koju trebam obratiti pažnju? Pitanja su početnička, pretraživao sam forum, ali nisam baš uspio pronaći sva detaljna uputstva... :confused:
-
- koje su točne dimenzije manjeg i većeg ležaja u peti za T4 stari blok? Kupio bih neke bolje ležajeve. Znam da ih moram "otvoriti" radi podmazivanja.
Našao sam:
Manji: 12x28x7, veći: 12x32x10
-
Silikon za brtvljenje svih spojeva gdje nesmije proći voda, a i drugdje gdje zaključiš da bi koristilo:Loctite 5920 crvene je boje. Suši se jedan do dva dana na sigurno.
Ležajevi koji idu u blok, i podmazuju se orošavanjem iz mješavine, moraju biti bez zaštitnih limova. ležajevima koji se vrte u ulju štitnici ne smetaju.
Kod montaže ćeš lakše proći ako vanjsku stranu ugriješ fenom (ne preko 150 st.c.) Kod ubacivanja ležaja u kućište( u dubini pete) podgrij kućište. Na osovinu ćeš lakše staviti ležaj ako ga ugriješ fenom. Za taj posao trebaš si prirediti komade cijevi preko kojih ćeš laganim udaranjem ležaj ugurati gdje je potrebno. Dobro je imati i raznih dašćica tvrdog drvta za mekano nabijanje po dijelovima koje nesmiješ oštetiti.
U principu oko svih dosjeda gumica dodaj silikona. Silikon popuni oštećenja aluminija i omogući dobro brtvljenje. Nekad su se ležajevi za montažu na osovinu grijali u mazivom ulju. Kad složiš i stvrdne silikon. odmah stavi ulje u petu (Hipenol, ili spec. ulje za mjenjače vanbr. motora). Ulje u T10 mijenjaj svake godine na kraju sezone. :palacgore:
-
...i mali "dodatak" oko izolir trake i montaže simeringa: izolir više doprinosi "poravnavanju" utora vratila (osovine) preko kojih stavljaš simering ... u smislu da ne ispadne opruga iz simeringa (koja ga "stisće"), nego kao zaštita od fizičkog oštećenja. Nažalost potrebno jer (dvostruki) simerinzi koji se mogu trenutno kupiti su primjetno lošiji od (nekadašnjih) originala.