Tomos Riders Forum
Glavni forum => Tomos vanbrodski motori => Autor teme: Trky - Ožujak 09, 2014, 22:16:52
-
Pozdrav znalci...
Prije svega, pohvale za bezbroj savjeta i opisa te razmjene iskustava bez kojih mi pocetnici ne bi mogli nista...
Nedavno sam kupio barku (Elan pasaru 490) i sa njom dobio dva tomosa, 4.5 i 4.8.
4.8 je bio na barci i kako kaze bivsi vlasnik, nije ga palio par mjeseci. Otisao sam jedan dan na barku sa namjerom pokusam upaliti 4.8 i da eventualno napravim kratki djir. Jedva sam ga upalio, nakon pola sata potezanja, 10 puta skidanja svjecice i strcanja benzina u cilindar. No i kada je upalio, radio je samo na visokom gasu, a na malom gasu bi se momentalno gasio. Nakon par minuta rada pukao je i stift na propeleru (valjda od starosti), tako da nije preostalo nista drugo nego skinuti motor i odnijeti ga nekome na servis. Sreca da je pukao stift jer bi vjerojatno zavrsio izvan lucice na moru i tamo bi stao motor, a onda bi se naveslao. ;)
Zatim sam naletio na ovaj forum i prelistao dosta postova vezano za cetvorke. Postovi i savjeti su toliko opsirni i dobri, da sam odlucio da cu sam napraviti servis na motorima.
Plan je bio napraviti osnovni servis, po preporuci forumasa:
- rastaviti karburator i namociti ga u vrucoj vodi sa deterdjentom za prati sudje te ocistiti i spuhati ga kao i sve dizne
- skinuti glavu i postrugati garez sa unutrasnjosti glave i vrha klipa
- promijeniti semering na osovini propele i staviti novo ulje (hipenol 90, kupljen na ininoj pumpi)
- promijeniti svjecicu i sva gumena crijeva od benzina, na motoru i rezervaru
Na 4.8 sam ocistio karburator i dizne, ocistio garez sa glave i klipa te promijenio ulje i semeringe u peti i stavio novi stift i osigurac na kapicu osovine. Motor je upalio bez problema, malo sam postelao minimum i onu diznu na karburatoru koja nema rupe na sebi i ide u spic (pretpostavljam da je to udio zraka u smjesi) dok motor nije imao najzivlji minimum. Ne znam je li to ispravan postupak. Motor je dosta dobro radio, jedino sto je bilo dosta dima iz bacve, sto isto ne znam koliko bi bilo normalno. Mjenjac nema rucice i ne znam radi li uopce, a namjesten je u polozaj naprijed. Brojevi na plocici i bloku odgovaraju (380263).
Na 4.5 sam ocistio karburator i dizne te garez sa glave i klipa. Semering za petu nisam imao, moram ga kupiti tako da mi je to ostalo za promijeniti, kao i staviti novo ulje, stift i novu kapicu koja dodje na kraj osovine, vidim da je postojeca puknuta. Mjenjac takodjer nema rucicu i ne znam radi li uopce, a namjesten je u hod naprijed. Takodjer, paljenje je platinsko, a po knjizici, trebao bi imati elektronsko. Brojevi na plocici i bloku ne odgovaraju (plocica 293717, blok 391746). Evo malo slika:
Oba tomosa
(http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/560/q0xg.jpg) (https://imageshack.com/i/fkq0xgj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/823/irtu.jpg) (https://imageshack.com/i/mvirtuj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/33/e09h.jpg) (https://imageshack.com/i/0xe09hj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/197/gqeo.jpg) (https://imageshack.com/i/5hgqeoj)
Priprema karburatora od 4.5 za ciscenje u vrucoj vodi sa carlijem
(http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/69/s9kc.jpg) (https://imageshack.com/i/1xs9kcj)
4.5
(http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/809/bm9b.jpg) (https://imageshack.com/i/mhbm9bj)
Skinuta glava na 4.5
(http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/24/n4tr.jpg) (https://imageshack.com/i/0on4trj)
Skinut filter zraka na 4.5
(http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/819/3aai.jpg) (https://imageshack.com/i/mr3aaij)
4.8
(http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/703/iaks.jpg) (https://imageshack.com/i/jjiaksj)
Imao bi par pitanja za znalce:
- Koliko motor smije raditi u bacvi, jer sam 4.8 isprobavao jedno 15 minuta na visim okretajima i toliko se ugrijao auspuh na izlazu iz cilindra da je pocelo smrditi, a kasnije sam stavio i kapu koja se pocela deformirati od topline na mjestu gdje je ispuh?
- Kako ispitati bez rastavljanja da li je dobar protok vode kroz nogu i ispuh tj. da nije negdje zacepljen, jer mi ovo pregrijavanje ispuha kod 4.8 nekako nije normalno?
- Da li treba stelati paljenje nakon duzeg stajanja motora i kako se u radu motora prepozna rastelano paljenje?
- Da li se karburator stela samo na onoj vidi s gornje strane koja ide u spic ili se mora jos nesto regulirati?
Ako se kome da pisati, slobodno... Pozdrav za sada...
-
za početak-obadva motora imaju spaljene auspuhe toliko da se pregrijao i sam spoj bloka motora sa nogom i vjerojatno ti je sada stradala i glavna gumena brtva na spoju bloka i noge i motori bi ti mogli pomješat ulje i vodu
pisao sam da se motori u bačvi nesmiju dugotrajno isprobavati jer propela vrtloži baloniće zraka u vodi i da velika većina motora tada ne diže vodu gore za hlađenje-mada kod 4,8 u bačvi ipak nebi smjelo toliko smetat jer trokraka propela uspije nagurati nešto gore
4,5 ti ima sporu propelu i sa njom nema šanse da ti digne vodu u bačvi-oba bloka su ti po broju šasije iz lošije serije motora-t4,5 bi prema broju također trebao imati iskra 12/60 elektroniku
donji dio 4,5 po broju ti je kraj 82ge godine
platinsko paljenje se ne treba štelati nakon dužeg stajanja-jedino je problem ako motor stoji na vlažnom mjestu -korodiraju malo platine i iskra izgubi na kvaliteti
veći problem kod platina je njihovo trošenje-treba paziti da nije korodiran brijeg na magnetu jer jede bakelit na platinama,treba koji put filc unutra sa jednom dve kapi ulja poddmazat
vida za smjesu koju spominješ regulira rad motora na minimumu pa do 1/4 gasa-kasnije ona nema utjecaja na kranju snagu motora
uglavnom pored osnovnog servisa postoji "opravdana sumnja" u neispravnost-začepljenost ili progorenost auspuha-što povlači za sobom potrebu za izmjenom glavne brtve na spoju noge i bloka i kontrolu cjevi za dovod vode
kod ovakvih grijanja na 4,8 se većinom istopi i gornji plastični klizač unutar gume di se okreće motor u nosaču
ah-da hipenol ne mora obavezno biti kupljen na ininoj pumpi..... :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Hvala na odgovoru...
Rekao mi je bivsi vlasnik da je cesto isao na ribe, vjerojatno je i panulavao sa oba.
Znaci, trebalo bi u jace rastavljanje, skinuti auspuh, provjeriti prohodnost vode i tu brtvu na spoju bloka i noge?
Primjetio sam odpocetka da se 4.8 malo teze okrece lijevo desno, mozda to ima veze sa pregrijavanjem noge...
-
ah-da hipenol ne mora obavezno biti kupljen na ininoj pumpi..... :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:
:wink: :wink:
mislio sa da je to vazan podatak... :mrgreen:
-
-moj princip je da motore u stanju poput tvojih presložim od glave do pete-u večini slučajeva praksa pokaže da je trebalo jer kad otvorim motor vidim da je gumena brtva već dobro deformirana a pod njom gnjili lu podloška i blata bude ko u priči-moraš bit svjestan da je iza tih motora 25 let dela...
-
Da, svjestan sam starosti motora... Zato sam cijelo vrijeme u razmisljanju da kupim neki novi/noviji cetverotaktni motor od 5 ks pa da budem na miru. Ali uz to sta su ti motori skupi, ipak ima neku draz voziti se na motoru koji si sam slozio... ;)
-
omjer jednostavnosti-u kombinaciji -uloženo/dobiveno je jaako na strani tomosa
-plafon cifre za generalno uredit dva kom motora ovakva ko tvoji su 2000kn ako sam radiš i staviš jako puno novih glavnih komponenti...,svi ležaji,brtve,klipovi,auspuhi.....
a 4t-5ks...-mislim da nema smisla-
-
Nista, kada uhvatim vremena, krecem u provjeravanje kruga vode i stanja auspuha na oba motora pa cemo vidjeti za dalje... :wink:
-
Pozdrav svima. Napokon sam krenuo u rastavljanje 4.8. Htio bi prvo srediti nogu, a masinu eventualno kasnije. Posto prvi put rastavljam, malo cu to sporije odraditi, ali htio bi napraviti kako treba. Uspio sam odvojiti masinu od noge i skinuti auspuh i imao sam sto vidjeti. Nije ni cudo sto se motor pregrijavao, auspuh je bio skroz zacepljen. Uspio sam nesto ocistiti, ali ne znam hoce li to biti ok. Problem u poklopcu auspuha mi je ocistiti onaj kanalic do kojeg se ne moze doci. Vidio sam da postoji vida gdje se navodno moze prici tom kanalicu, ali krenuo sam odvidavati i materijal se samo unistava, a vida se ne odvidava, tako da sam odustao od toga. Probati cu sa zicom procistiti. Ali cini mi se da kanalic nije zacepljen, spricao sam wd unutra i normalno je prolazio.
Kada sam odvojio masinu od noge, osjetio se neki miris i vidljiva je kao neka emulzija. Moguce je da motor mijesa vodu i ulje. Koje brtve tu treba promijeniti?
Evo par slika nize...
(http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/856/njgx.jpg) (https://imageshack.com/i/nsnjgxj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/594/g3ou.jpg) (https://imageshack.com/i/gig3ouj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/31/zaax.jpg) (https://imageshack.com/i/0vzaaxj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/534/a5uz.jpg) (https://imageshack.com/i/eua5uzj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/27/iy9u.jpg) (https://imageshack.com/i/0riy9uj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/854/t8ci.jpg) (https://imageshack.com/i/nqt8cij) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/849/i38h.jpg) (https://imageshack.com/i/nli38hj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/703/u0e1.jpg) (https://imageshack.com/i/jju0e1j) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/849/fuyo.jpg) (https://imageshack.com/i/nlfuyoj) (http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/21/9jy1.jpg) (https://imageshack.com/i/0l9jy1j)
-
Po stanju osovine i gumice ispod bloka motora rekao bih da je bilo i viška vode unutra :)
Ono ti nije vida na auspuhu, ono ti je spojni kanal da voda prijeđe na drugu stranu auspuha, to ne diraj. Samo dobro očisti auspuh da voda svugdje može proći,
i samo zabrtvi sa novom brtvom s time da pošmirglaš brtvene površine auspuha mrvicu na nekoj ravnom površini.
E sad ako je donji semering radilice dobro držao onda bi unutra sve trebalo biti ok, iščupaj poluosovinu sa radilice i vidi kakvi su zubi. Mislim
da bi to mogao očisitit sve i vidjeti pravo stanje jer ako su zubi loši od ruzine postoji mogućnost da se izglodaju i da ti osovina provrti u vožnji jer su ovdje
finiji zubi s time i sojetljiviji. Inače te osoine sa finim zubima sam vidio za kupiti u autousluzi i u ag moto za nekih cca 80kn ako se dobro sjećam.
Ostale detalje i iskusnije savjete će ti vjerojatno moren dati :palacgore:
-
nemogu slike otvorit-komp ne podrežava ovu verziju programa kojim su slike stavljene
tipičan sjebani 4,8 o kojemu sam puno puta pisao-auspuh je spaljen i izgorila je spojna brtva bloka i noge-razlog,vjerojatno puno vožnje na mali gas i rasklimana cijev dovoda vode iz pete gore odnosno generalno loše konstruirana noga motora koja ne podnosi termička opterećenja i vibracije-prečesto mi takvi motori dolaze u radionu
iz njima znanog razloga u tomosu su na 4,8 ugrađivali 5mm kraću cjev od pete gore a vrh naliježe u konusni dosjed i ako cijev nije do zadnjeg milimetra podignuta i fiksirana ona se gore rasklima i dolazi do velikog gubljenja vode natrag u petu umjesto da se tlači u auspuh i hladi ga-kad makneš okruglu alu pločicu ispod brtve prirubnice pogledaj di ti dolazi cjev od vode i sigurno će se klimati bar jedan mm lijevo desno-tu gubi tlak vode
kvar rješavam umetanjem duže cjevi od t4 koju eventualno skratim dva,tri mm
kod tebe je kvar uznapredovao toliko da je već obilato popustila brtvena guma i voda je probijala prema poluosovini i radilici,treba otvoriti i spoj pete i noge-sigurno je deformirana uslid truleži i alu brtvena pločica
auspuh-postoji mogućnost da se je iskrivio uslijed pregrijavanja i da neće brtvit kad ga spojiš a ako ga ravnaš na brusni papir i skineš svaku stranu preko 0,5mm više ti se neće poklapati rupe za vijke i kanali za vodu-mislim da je auspuh za škart
-
Auspuh izgleda pregrijan, obavezno pogledaj, da nije iskrivljen. Promijeni okruglu gumenu manšetu na prirubnici i debelo ju nasaftaj silikonom, jer originala u dučanima više nema, stavi novu brtvu prirubnice. Ja bi promijenio i donji semering radilice, da ne bi kasnije propustio vodu gore. Dole, kako je rekao ja moren, odvoji petu od noge i promijenu alu brtvu (ribicu). Promijeni i semering na osovini propele. Prekontroliraj okruglu gumicu na vertikalnoj osovini malog zupčanika i gumicu oko šipke menjača.
Poluosovina i donji zubovi radilice su dosta ružinavi, znači voda je več probila i na gore ka radilici i u petu - kažeš, da je dole emulzija. Nadaj se, da je donji semering radilice izdržao, inače je vjerovatno otišao i donji ležaj radilice. Šuškaju li ležajevi radilice ? Da li može odvojiti poluosovinu od radilice - na sliki je još spojeno ?
-
Danas nisam stigao nista raditi, nadam se da sutra slijedi nastavak.
Ovako, dosao sam do toga da sam odvojio masinu od noge i rastavio auspuh. Za auspuh mi je jasno, probati ocistiti sve i staviti novu brtvu te lagano posmirglati na staklu sve dosjede. Ukoliko nesto ne bude u redu, morati cu kupiti novi i to smo rijesili.
Sada bi se koncentrirao na nogu, a na masinu nakon sto rijesim nogu. U prvoj turi sam promijenio ulje i oba semeringa u peti. E sada me zanima da li ce nakon sto odvojim petu od noge, ulje iscuriti ili je peta zatvoren sistem sam za sebe?
Gledao sam malo odakle da pocnem rastavljati nogu. Pretpostavljam da se rastavlja i gore i dole. Ne bi htio nesto zeznuti oko mjenjaca pa da ne rastavljam bas u detalje, osnovna je stvar koliko sam shvatio, napraviti dobar put vode za hladjenje. A sto se tice mjenjaca, bivsi vlasnik mi je rekao da ne radi, ali koliko sam vidio sada kada sam odvojio nogu od masine, mjenjac radi, samo se malo teze gura naprijed-nazad. Pretpostavljam da se taj sistem moze razraditi/podmazati da ide malo lakse.
Ima li neka posebna metoda skidanja prirubnice i mansete sa vrha noge?
Inace, poluosovinu nisam uspio odvojiti, ostala je na radilici. Probao sam sarafcigerom je je dignuti odozdola, ali nije isla, nisam htio dalje forsirati. Ako tko ima kakav savjet kako je odvojiti, bilo bi mi drago...
Sto se tice suskanja lezajeva, ne znam to jos, motor sam tek probao par minuta u bacvi, a i ne bi prepoznao zvuk jer mi je ovo prvo upoznavanje sa tomosom. Ali lezajeve radilice i semeringe bi promijenio svakako, ukoliko se mogu promijeniti bez posebnih alata i znanja. Pretpostavljam da je prosao donji semering, a i lezaj radilice. Jer kako kaze ja moren, ipak je 25 godina rada iza ovog motora...
Idemo dalje... :wink:
-
Ulje neče izlaziti, ako nečeš vaditi osovinu propele i suviše naginjati pete sa skinutima gumicama šipke mjenjača i zaščitne cjevi poluosovine. Petu skineš odvijanjem dviju M 7 matica ispod antikavitacijske ploče. Kod T 4.8 ti je spojno kučište u jednom komadu, ako se ne varam, prirubnica je dio toga.
Poluosovinu i radilicu dobro prešpricaj WD-om, onda pokušaj ponovno odvojiti.
-
kad se odvoji peta i polegne-ulje iscuri na gornjem dijelu di se spaja poluosovina i zaštitna cijev.
noga je iz jednog dijela-odnosno samo pri vrhu je zakovan umetak u kome su naslonjene cijevi vode,poluosovine kao i ležište šipke mjenjača.
ako se segment prekreta teže vrti ali -da ipak se vrti :015: onda ima šanse za njegov spas
sa vanjske strane prirubnice di izlazi segment,malo pogledaj-ima zabijen jedan klin promjera 2,5mm dužine 4mm koji osigurava da segment ne padne van-tankim šiljkom ili izbijačen 2,5mm trebaš malo pogurati između kućišta i segmenta da izguraš klin van a segment izbiješ tako da kroz rupu od auspuha uguraš neki komad cijevi promjera 12mm zapiljen u sredini da ne ošteti unutarnji zub segmenta koji okreće polugu mjenjača.
radilicu sprejaj sa wd-om dva dana i lupaj po poluosovini di je uzubljena ukrug-naravno mora biti oslonjena radilica sa poluosovinom na nakovanj ili slično
-
Hvala na odgovorima i objasnjenjima bez kojih sve ovo skupa vjerojatno ne bi ni radio.
Evo, nesto se danas radilo. Rastavio sam nogu, izvadio sve sipke i cijevi iz nje. Odvojio sam petu od noge. Izmedju je bilo svasta, stvrdnute emulzije, prljavstine. Lose sve to izgleda. Mislim da je voda pustala na sve strane. Sve gume i brtve u nozi bi zamijenio. Mjenjac izgleda da radi, cak prekret ni ne ide nesto pretesko.
Poluosovinu s radilice i dalje nisam uspio skinuti, u fazi sam upotrebe ja morenove metoda skidanja, wd i cekicem ukrug na nakovnju. Napokon sam shvatio koji su putevi i na koji nacin voda cirkulira kroz nogu. Ili barem mislim da sam shvatio... :smile: I da, na vrhu alu cijevi koja dovodi vodu, ima malo lufta lijevo-desno. Promjer rupe je nesto veci od promjera cijevi, tu se vjerojatno gubi malo pritiska. Da li bi sta pomoglo kada bi kod montaze stavilo malo silikona oko cijevi da bolje zabrtvi?
E sada par pitanja:
-Treba li mijenjati u nozi kuciste poluosovine i alu cijev za dovod vode?
-Treba li otvarati petu i sto mijenjati u njoj, s obzirom da sam semeringe promijenio? Lezajeve?
-Na jednoj slici je crvenim zaokruzen dio noge koji je puknut, hoce li to raditi probleme? Mislim da je bio prije puknut, sumnjam da mi je sada pukao kod skidanja jer sam sve radio dosta pazljivo.
-Na cetvrtoj slici, ispod same radilice tj. na mjestu gdje je najvisa tocke vode, sve se okolo nesto ljusti, a kada se oljusti ispod je kao bijeli prah/kamenac. Da li to treba ostrugati?
(http://s8.postimg.org/w97s317ld/IMG_1111.jpg) (http://postimg.org/image/w97s317ld/) (http://s8.postimg.org/b0z5ipzg1/IMG_1115.jpg) (http://postimg.org/image/b0z5ipzg1/) (http://s8.postimg.org/dwc8pl3g1/IMG_1118.jpg) (http://postimg.org/image/dwc8pl3g1/) (http://s8.postimg.org/d49kqdz8x/IMG_1122.jpg) (http://postimg.org/image/d49kqdz8x/)
-
slike s lijeva na desno
alu pločica -ribica je za u metis-peta za očistit-gumice za zamjeniti-pozna se ruzinavo ulje,sumnjam da je ispravan gornji ležaj pete
cijev oko poluosovine treba pregledat koliko je nagrižena pri vrhu di ulazi u gumu prirubnice,vidi se deformirana gornja brtva prirubnice-voda je probijala kroz nju,treba sve novo+ nova alu pločica pod gumicom,cjev vode bi ja zamjenio sa jednom od t4 ko šta sam već napisao
otkinut nosač kućišta vanjskog-neko je već improvizirao sa nekakvom pločom da to sve ne ispadne-ako drži/drži
alu oksid koji je najčešći krivac deformiranja šalica u vodenim pumpama 10/18 motora,samo dobro ostrugat i očistit-ne treba se zamarat bojanjem
važnije je očistit dosjed semeringa radilice i staviti bolju alu pločicu koja odzgora pretišće gumu prirubnice
-
Najradije bi zamijenio lezajeve u peti. Jedan dan kada koncentracija bude na nivou, probati cu se upustiti u rastavljanje pete pa barem promijeniti gornji lezaj. A cijev kucista poluosovine i cijev vode (od T4) bi uzeo nove. Kao i tu ribicu, alu plocicu brtve prirubnice. Ma sve gume i brtve.
Kako skidam brtvu osovinice prekreta koja je ostala u peti, samo je pocupam prema gore? Treba li je uopce mijenjati?
-
Mislim da sam vidio novu nogu (duga) za T4,8 u autousluzi na polici. Uglavnom taj punkuti dio koji si zaokružio se može zavariti bez problema kod majstora za 5 min koji
rade sa TIG-om.
-
Netko je improvizirao sa plocicom od ispod, dobro to drzi, skuzio sam da je puknuto tek kada sam sve skinuo. Raspitivao sam se za dijelove kod onog decka u ulici prvog maja iznad hep-a, ima mi sve dijelove sada sta mi trebaju, za nogu. U autousluzi jos nisam ni bio, ovaj ducan mi je blizu pa sve kod njega uzimam.
-
Dok cekam dijelove za sastaviti nogu, poceo sam rastavljati masinu. Uspio sam skinuti poluosovinu ja morenovom metodom lupanja cekicem na nakovnju i spricanja wd-om. Zatim sam krenuo redom skidati oklope i dosao do magneta. I naravno, kako to obicno biva, tu je zapelo. Prvo sam morao ici kupiti cjevastu sedamnaesku jer nisam imao cime odvidati maticu sa vrha radilice i tu sam mislio to je to, radapciger imam i sada idem do kraja, sve rastavljam. Imam nekakav trokraki radapciger klase cca 50-ak kuna i pripremim ga za skidanje magneta. No radapciger se napreze, glodje navoj od sile, a magnet nece ni da mrdne. Nevjerojatno. Pretpostavljam da takav jeftin tip radapcigera nema jednaku silu na sva tri kraka, napinje magnet u jednu stranu i samo ga krivi. Ili mozda ima jos nesto ispod matice sto treba skinuti? Gledao sam, nista ne vidim, nikakav osigurac ili sl. Cime se inace skida magnet, citam da postoji nekakav radapciger koji se uvrne u magnet, bas za tomosa?
Dok sam pokusao skinuti magnet, cak sam uspio i polomiti plasticno kuciste jednog od namotaja zavojnice, namotaji su se sada priblizili rotirajucem dijelu, strah me da ih ne zahvati. Nemam uopce ideju kako bi to rijesio. Evo slika do kud sam dosao i slike nesretne zavojnice. Pozdrav!
(http://s26.postimg.org/w9ys1a4ud/image.jpg) (http://postimg.org/image/w9ys1a4ud/) (http://s26.postimg.org/q7mjx1r0l/image.jpg) (http://postimg.org/image/q7mjx1r0l/) (http://s26.postimg.org/e4h89hfyd/puknuta_zavojnica.jpg) (http://postimg.org/image/e4h89hfyd/)
-
jesi pitao u tomos dućanu za izvlakač?
ovo je namotaj svjetla i ako si ga i sj..o motor će radit
normalno je da tvornički zavidan magnet jako dobro drži za konus-tako i treba
prouči
http://www.tomos-riders.com/savjeti-rijeseni-problemi-%27uradi-sam%27-i-ostalo/skidanje-magneta/msg528831/#new (http://www.tomos-riders.com/savjeti-rijeseni-problemi-%27uradi-sam%27-i-ostalo/skidanje-magneta/msg528831/#new)
-
Nisam pitao za izvlakac jer imam jedan od prije, a nisam imao pojma da ce magnet biti tako tesko za skinuti, kao da je zavaren. Sada cu definitivno pitati jer ne mogu dalje bez izvlakaca. Sreca da je namotaj od svjetla. Hvala za link, bas citam...
-
U ag moto izvlakac na navoj 27kn da se ne mučiš.
-
Kupio sam danas taj izvlakac. To je to, skinuo magnet, sekunda posla. Kupio sam jos dosta dijelova, sutra cu ih poslikati, ispraznila mi se baterija na mobu u radioni pa nisam mogao slikati. Inace, jedva sam skinuo donji semering od radilice, bas je jako zagrizao, valjda od ruzine. Skinuo i donji lezaj od radilice, poprilicno suska i zapinje. Staviti cu oba nova, kao i semeringe. Treba li skidati zastitne limove na lezajevima od radilice prije montaze?
-
Obavezno skinuti limove na ležajevima.
-
Da, obavezno, jer oni se podmazivaju razpršenim kapljicama ulja, koje dolaze iz mješavine.
-
Evo, masina je zatvorena. Promijenjeni su oba lezaja radilice, semerinzi gornji i donji te sve brtve. Jos ostaje noga i peta za sastaviti.
Sto se tice donjeg semeringa radilice, da li se semering nabije na gornji prsten da se prakticki dodiruje s lezajem ili se spusti dole do donjeg segerovog prstena? Jer ima jedno centimetar praznog prostora izmedju dva prstena. Ja sam ga spustio do donjeg prstena, nisam ga dizao gore do lezaja, nadam se da je to ok. Evo par slika sa sklapanja.
(http://s26.postimg.org/ca9w88g79/image.jpg) (http://postimg.org/image/ca9w88g79/) (http://s26.postimg.org/kei0cz2md/image.jpg) (http://postimg.org/image/kei0cz2md/) (http://s26.postimg.org/fq20hsdfp/image.jpg) (http://postimg.org/image/fq20hsdfp/) (http://s26.postimg.org/e3cswk1dx/image.jpg) (http://postimg.org/image/e3cswk1dx/) (http://s26.postimg.org/yjntesbnp/racun.jpg) (http://postimg.org/image/yjntesbnp/)
Ova strugalica je odlicna za skidanje zaljepljenih starih brtvi prilikom odvajanja dijelova, treba samo sto manji kut zauzeti i pazljivo skidati da se ne zagrize u aluminij. Ne znam ima li koja bolja metoda, meni je ova bila najbolja od njih par sto sam probao. Strugalica u bauhausu kosta 7 kn.
(http://s26.postimg.org/87iv95m2t/strugalica.jpg) (http://postimg.org/image/87iv95m2t/)
-
Inače pri ovim radovima, kao i za skidanje nabubrene boje dobro će poslužiti strugalo (šaber) napravljeno od stare trouglaste turpije. :palacgore:
-
Bas malo citam po forumu, stvarno ima more dobrih savjeta i uradi sam metoda. Jos kada bi se materijal mogao sakupiti i rasporediti po nekakvim logickim cjelinama, bilo bi i vise nego predobro. Iznenadjuje me to koliko tomos mopeda se vozi. Tu u Rijeci ne pamtim kada sam zadnji put vidio apn-a da nije bio postarev, a tu na forumu vidim puno ljudi voze razne tomosove motore. Dok nisam kupio barku nisam ni znao da je tomos jos ziv, cak sam se i pitao gdje ljudi koji su ostali na tomos vanbrodskom kupuju dijelove. Ali ocito tomos zivi vjecno... :palacgore:
Ispricavam se na offtopicarenju... :wink:
-
trebao si uzet i 6 novih vida glave od inoxa
m6x20
klip ti nije neka sreća
u propelersku glavu udu 2 semeringa ali vrati inox opruge od originala jer ove ne trpe more
u karter nabij prvo nov semering do segera i potom stari samo da drži distancu do drugog segera da se ovaj ne iskrene
-
Kupio sam 6 novih inox vida za glavu i 4 za cilindar, kao i jos jedan donji semering za radilicu jer mi se stari raspao kada sam ga skidao, tako da cu sada dole imati dva nova. Sto se tice klipa, u AG Moto ima samo neke DS, valjda su ti najlosiji, 80 kn/kom. Meteor trenutno nema. Citam ovdje da su najbolji motins, ima li toga gdje za nabaviti?
-
izmjeri rabljene karike
ako im fali više od 0,5 za se spojiti ubaci novi ds i neko vrijeme će ići
kako ide klip u rabljeni cilindar nema straha da će se pri razrađivanju pregrijati i zaljepiti
-
Imam jos opciju pricekati da dobiju kvalitetniji klip, meteor ili mozda cak i motins bude dobavljiv. Mozda bolje i pricekati nego da stavim taj ds klip...
-
Pomalo sastavljam nogu i javio se problem viska dijelova. Radi se o aluminijskim podloskama. Imam ukupno tri, dvije velike i jedna mala. Za jednu veliku i malu znam gdje idu, velika ide iznad gume gornje zastite poluosovine, mala ide ispod donje gume zastite. Gdje ide preostala velika? :misli: :wink:
-
Po shemi noge u katalogu rezervnih dijelova za T 4.8, na vertikalnu osovinu malog zupčanika ideta dve mali distančni podloški, jedna iznad, jedna pod donji ležaj na mali osovini. Jedna distančna podložka ti se nalazi i iznad gornjeg ležaja vertikalne osovine, pod segerom, iznad segera ide još jedna podloška (ne distančna) i onda brtvena guma u koju se utiskuje zaščitna cijev poluosovine.
Na propelerskoj osovini imaš samo jednu distančnu podložku, između unutrašnjeg ležaja i zupčanika u propelerskoj glavi.
-
Hvala na pomoci, ali jos mi nije jasno gdje dodje treca podloska. Evo stavljam sliku da bude malo jasnije.
Semering ispod radilice je okrenut naopako, ali to je zato jer su stavljena dva i gledaju se feder u feder. Nadam se da ce to biti ok.
(http://s26.postimg.org/sxtmswnid/podloske.jpg) (http://postimg.org/image/sxtmswnid/)
-
Sada sam tek shvatio koje podloške u stvari misliš. Mala ide dolje iznad segera i ispod gume pete, kako si i označio. Jedna velika ti ide ispod gume prirubnice, druga iznad nje, ispod segera na radilici.
Naopako si okrenuo donji semering radilice, inox feder (opruga) treba biti okrenuta nadole prema nogi.
-
Hvala na pomoci, ipak je lakse sa slikom... Znaci treca podloska ide ispod gume prirubnice, tamo gdje je vrh cijevi za vodu. To ocito nisam vidio kada sam rastavljao.
Sto se tice semeringa, namjerno sam ga okrenuo naopako, zato jer je iznad njega jos jedan koji je okrenut ispravno i njih dva se gledaju feder u feder. A okrenuo sam ga u slucaju i da dodje voda, da feder ne zahrdja.
-
nažalost krivo
kod 4,8 i 4,5 tomosa je problem ako semering okreneš sa oprugom na unutra-pošto u kućištu propelerske glave bude čvrsto fiksiran ležaj 6001 osovina kad prolazi prema semeringu neda se malo nakriviti da oštar rub osovine sklizne preko ruba semeringa-iskrenut će ti usnu semeringa i otpast će feder
drugi problem-kako semering vanjski gleda na unutra a unutarnji prema propeli ako i dođe do popuštanja vanjskog semeringa obadve opruge će biti istovremeno pod utjecajem morske vode i ako nisu one stare iz prve ugradnje popustiće do kraja
-
Ovo sta sam pisao za semeringe feder u feder, odnosilo se na donje semeringe radilice. A semeringe na propeli sam obadva okrenuo federom prema unutra jer ste tako pisali, da nisu od inoxa pa da istrule. Nisam primjetio da je ijedan feder ispao. Ako je sta krivo, mogu ispraviti...
-
aha
na radilici će ti držat samo gornji od dva semeringa -drugi(donji) pošto se neće podmazivati smjesom-odmah će ti gumeni obod izgorit na radlici
na peti si imao sreće ako federi nisu ispali-inače o okretanju semeringa na unutra sam uvjek pisao samo za običan t4 di kad nabadaš prop glavu na osovinu-ležaj 6001 bude uvjek na osovini uz veliki zupčanik pa se glava da zakositi malo lijevo desno da semering glatko preleti preko oštog ruba propelerske osovine..
-
Ok, hvala na uputama... Onda bi donji dupli semering od radilice ionako izgorio, kako god ga okrenuo, jer funkcija mu je da drzi distancu da se ovaj iznad ne izokrene... Bitno da gornji semering brtvi...
Na propeli cu jos jedanput provjeriti stanje semeringa pa ako se desilo bilo sto, okrenuti cu ga prema van i staviti inox federe, koje sam skinuo sa prethodnih semeringa...
-
to me zanimalo uvijek,te stare opruge sa semeringa,osim kaj su od inoxa,pa jesu li uopste dobre nakon tolko godina uporbe,ne rastegnu se nimalo?
i zar nema u nekom nautickom ducanu za kupiti semeringe sa inox oprugom? :shock:
-
Normalno da nije svaka opruga dobra za ponovnu montažu-pregledam i škartiram ako je rastegnuta-nisam baš primjetio da se trgovci razbacuju sa inox semeringima
-
Bio sam jednom zvao puno trgovina po hrv u potrazi za inox semerinzima i svugdje je bio odgovor "ne držimo semeringe sa inox oprugama"
-
U trgovini gdje kupujem dijelove, prodavac mi je rekao da nema nista od inoxa...
-
ja sam priupital u ducanu koji drze samo dijelove za brodske motore,vanbrodske,nauticku opremu,da drugacije niti nemaju u ponudi,ak striktno trebam za brocki pogon semering il slicno :shock:
-
Pitaj ih onda da li imaju 15x24x7 dvostrani sa inox oprugom, da vidimo šta budu rekli
-
zapisal sam si,cim idem tam po nekaj bum pital. posaljes mi sliku samo,teze mi je objasnit na spanjolskom tak nekaj jos uvijek :confused:
-
Pa u nerazumijevanju jezika pomažeš se mahanjem rukama.
Comprende? :mrgreen:
-
si señor :mrgreen:
-
Kada se vec mase, odmasi i meni za jedan klip... Shala, naravno... :biggrin:
-
Sastavio sam zvijer i isprobao je u bacvi. I zacudo, upalila je... :biggrin:
(http://s26.postimg.org/ikwrt80ed/mo1.jpg) (http://postimg.org/image/ikwrt80ed/)
Iskreno se nadam da sam uspio spasiti auspuh. Ocistio sam sve kanale, pobrusio ga na staklu da bude ravan na svim dosjedima, stavio sve nove brtve i sve spojeve silikonirao. Isporbao sa inekcijom protice li voda kroz njega i da li curi negdje. Sve je ok bilo. Vidjeti cemo kako ce se pokazati na moru.
(http://s26.postimg.org/stp8z1og5/image.jpg) (http://postimg.org/image/stp8z1og5/)
A sto se tice stelanja paljenja, vratio sam ga onako kako je bilo prije rastavljanja motora.
Tip paljenja je na slici ispod, bezplatinsko.
Ovaj opis moze sluziti i kao uputstvo za stelanje paljenja za pocetnike, ukoliko me netko ne ispravi da sam sta radio krivo, jer ovo prvi puta radim. :wink:
(http://s26.postimg.org/ntrsr3ith/image.jpg) (http://postimg.org/image/ntrsr3ith/)
Prije skidanja paljenja oznacio sam tocnu poziciju kako je bilo nastelano.
I onda sam naknadno isao kontrolirati je li paljenje dobro podeseno, nakon sklapanja motora. Malo sam proucavao po forumu kako se stela i koliko sam shvatio, iskru mora baciti kada se klip nalazi 1.5 mm prije gornje mrtve tocke. Vidio sam da neki stelaju na 2 mm, ali to je vjerojatno za cestovne motore koji idu u vece okretaje od vanbrodskih.
Skuzio sam da na magnetu postoji oznaka, a takodjer postoji oznaka i na elementu u paljenju koji daje impuls bobini.
(http://s26.postimg.org/cg59fw8at/image.jpg) (http://postimg.org/image/cg59fw8at/)
Dakle, bilo je potrebno odrediti polozaj gdje je klip 1.5 mm prije gornje mrtve tocke, mjereci sublerom, bez skidanja glave. Skinuo sam svjecicu i kroz otvor provukao dio sublera koji sluzi za mjerenje dubine.
(http://s26.postimg.org/4tsar0bgl/image.jpg) (http://postimg.org/image/4tsar0bgl/)
Malo je nezgodno drzati subler u takvom polozaju, ali mora se precizno namjestiti i drzati prilikom okretanja magneta. Ocitao sam maksimalnu vrijednost koju subler pokaze kada je klip u gornjoj mrtvoj tocki, te sam lagano zakretao magnet u kontra stranu vrtnje motora, dok subler nije pokazao vrijednost 1.5 mm manju od vrijednosti koja je ocitana u gornjoj mrtvoj tocki. (Inace, smjer vrtnje motora oznacen je strelicom na magnetu.)
To je situacija gdje bi se oznake trebale poklapati. Ukoliko se ne poklapaju, potrebno je otpustiti vide paljenja i zakrenuti paljenje tako da se crte poklapaju kao na donjoj slici, odnosno paljenje prilagoditi polozaju magneta. Meni su se oznake tocno poklopile. Dakle, prije rastavljanja je paljenje bilo dobro nastelano.
(http://s26.postimg.org/3wlvi4zyd/image.jpg) (http://postimg.org/image/3wlvi4zyd/)
Nadam se da je ovaj postupak stelanja ok. Ako nesto ne valja, slobodno ispravite.
Sada cekam lijepo vrijeme i da uhvatim vremena te da odem isprobati motor na barci. Najvise me brine prolazi li krug vode normalno tj. prolazi li voda kroz kanale auspuha koji su prije rastavljanja masine bili skroz zacepljeni. Takodjer, treba se uvjeriti da voda ne ulazi u cijev zastite poluosovine te zajedno time i da ne ulazi u zupcanike pete. Semerinzi na osovini propele i vide za ispustanje ulja me ne brinu, tu je sve zabrtvljeno kako treba i stavljeno novo. Dakle, ostaje jedino put kroz nogu, ali prilikom sastavljanja stavljeno je sve novo, tako da ne bi trebalo pustati. Gdje sam mogao, silikonirao sam spojeve i gume.
Dan nakon prve voznje ispustiti cu ulje iz pete da vidim ima li tragova vode u ulju. Ako nema, to je to.
Sto se tice mjenjaca (prekreta), za sada sam odustao od njega. Ostao je u hodu naprijed. Iako sve funkcionira kako treba, izgleda da se potrosio bregasti klizac u peti te saltanje dosta tesko ide. Segment prekreta na nozi koji inace zapece, u mom slucaju je vrlo dobar, okrece se bez otpora. Dakle, problem je u peti, jako tesko se okrece lijevo-desno. Imam novi bregasti klizac, ali ne da mi se rastavljati komplet petu da bi ga promijenio. Koliko sam skuzio (a mozda sam u krivu) potrebno je izvaditi okomitu osovinu pete koja se spaja na poluosovinu, da bi izvadio bregasti klizac.
Izvadio sam mehanizam sa skripa motora, koji ne da motoru da se digne ukoliko zakaci dno. Znam da je taj mehanizam ugradjen zbog rikverca, ali ne bi bas u pocetku ostao bez krme na barci. :wink:
(http://s26.postimg.org/3q86f1qth/image.jpg) (http://postimg.org/image/3q86f1qth/)
Dijelovi koje jos nisam promijenio na motoru, a planirao sam, su svi lezajevi u peti i klip. Klip cekam da dobiju meteor, a za promijeniti lezajeve u peti problematicno mi je bilo izvaditi okomitu osovinu pete, koja se spaja na poluosovinu. Ako nabavim kakav radapciger za to ili saznam dobru metodu izvlacenja, mozda jedan dan i napravim. Odokativno su lezajevi ok. Zajedno cu promijeniti bregasti klizac prekreta te potisni trn prekreta koji klize po klizacu.
Kakve su posljedice ukoliko nesto u peti zariba i blokira? Samo provrti poluosovina ili se i kao bonus dobije razletavanje lezajeva radilice plus deformacije svega?
:cool:
-
vrlo opširan post
da se nadovežem na neke sitnice-ovu blokadu dizanja motora nisi smio maknut jer će ti biti nemoguće upravljat motorom na moru
čim oduzmeš gas i barka još ima inerciju-motor će ti se dizati van vode i svaki pokušaj manevra i vožnje u rikverc također i kad barka je na mjestu -je nemoguć,motor skače iz vode van
u peti ne treba mjenjat excentar i trn-to se ne troši,problem je u inox šipki koja ide kroz nogu i dobije lufta u prihvatu segmenta i donje osovine mjenjača te je teško pogoditi ler
osovina zupčanika gornja-trebaš izvlakač napraviti-gore imaš navoj 10x1mm i na njega zavidaš kraj izvlakača a ostatak napraviš od šipke i utega kojim lupaš na gore da sve iščupa
paljenjei u načelu to-je to
-
ovu blokadu dizanja motora nisi smio maknut jer će ti biti nemoguće upravljat motorom na moru
čim oduzmeš gas i barka još ima inerciju-motor će ti se dizati van vode i svaki pokušaj manevra i vožnje u rikverc također i kad barka je na mjestu -je nemoguć,motor skače iz vode van
Nista, onda cu mehanizam vratiti nazad.
Pa zar nije tako kod obicne cetvorke, da se motor moze slobodno podignuti u vodi kao meni sada kada nema ovog djela?
-
t4 ima luk odiza koji kad okreneš motor više od 45 stupnjeva se kači u jedan prihvat i onemogućava iskakanje motora iz vode
kod modela sa dugom osovinom ako je dublje uronjen motor i ako iz punog gasa naglo srušiš okretaje isto ti se motor lagano digne-kod 4,8 je deblja peta i trokraka propela koja radi veći otpor te još lakše motor iskoči
-
Aha, hvala na objasnjenju... Vratit cu taj mehanizam nazad.
Vidim da je sipka na koju se kaci ovaj mehanizam koji sam izvadio dosta tanka.
Mozda su tomosovi inzenjeri namjerno oslabili tu sipku da u slucaju zapinjanja noge u prepreku, ona pukne bez daljnje stete po pentu.
Na toj sipki se ujedno moze i namjestiti polozaj trima.
-
Ja sam osovinicu iz pete izvadio na slijedeći način:
1. Maknuo sam gumenu brtvu i al. pločicu.
2. Skinuo segerov osigurač.
3. Osovinicu s navojem stegnuo u škripac (naravno podložio tvrdo drvo ili tekstolit)
4. Tukao lagano (preko drveta) po peti i sve je lagano izišlo.
5. Naravno jamorenov alat je pravo rješenje, ali za jedan primjerak je komplicirano.
6. Pozdrav Tebi i morenu :misli:
-
Svatko ima svoju metodu skidanja. :wink:
Kupio sam lezajeve pa cu ih promijeniti. Kazu da pase matica od magneta na osovinu pete, isti su navoji...
Isprobao sam motor na barci, jedno pola sata voznje...
Naisao na dva problema, prvi je da motor jako tesko pali kada je hladan, moram dati cok i preko pola gasa i tako neko vrijeme mora raditi, da se zagrije. Manji gas od pola momentalno je gasenje. Kada se zagrije, ima normalan minimum i pali na zub. Mozda karburator nije dobro podesen? Ili potrosen klip?
Drugi problem je da curi voda u voznji, na strani karburatora, nisam uspio vidjeti gdje, ali curi dosta jako, negdje sa visoke tocke. Ili sa sa segmenta prekreta (sto ne vjerujem) ili na spoju bloka i noge, nisam ga silikonirao. Ili je to normalno??
Nista, idemo u ponovo otvaranje noge... :wink:
-
Skoro sigurno pušta na spoju bloka i noge, trebao si staviti brdo silikona ispod i na gumicu prirubnice, kao i na brtvu prirubnica - blok. Ona gumica ti nije original i sasvim bez silikona ne može brtviti. Odmah otvori jer je moguče, da ti voda ulazi u blok i prema radilici, kao i dole u petu. Pogledaj, da li je u peti emulzija.
Šteta, da nisi pogledao ranije poste ili pitao oko sklapanja motora i silikoniranja.
-
Pozdrav... Ionako moram ponovo otvarati motor, ovo je bila test voznja. Trebam promijeniti klip, a i lezajeve u peti... Na masini nemam sta osim klipa. Vec u nozi, sve dobro silikonirati i vratiti nazad. Ali tek kada nabavim klip, da dva puta ne skidam auspuh...
Jedna stvar koja je bila dobra danas je ta da se auspuh ne pregrijava, na opip po kanalima nije vruc. Izgleda da je dobar protok vode kroz njega.
Iskreno, spoj noge i bloka nisam znao da treba silikonirati, mislio sam da ce dobro ciscenje i nova brtva odraditi posao. Ali eto, ocito nisu. Bas me iznenadilo kako je jak pritisak, mislio sam da je u krugu vode slabiji pritisak.
Brine me to lose paljenje na hladno, nadam se da je do klipa...
-
Nema baš mnogo mogučnosti, klip ili karb. Ali pošto na toplo motor bolje radi, vjerovatno hladan ne pali zbog loše kompresije - loš klip. Cilindar si pregledao ? Zbog promijene klipa i ležajeva u peti ne treba odvajati blok od noge. Mogao si več sada silikonirati spoj prirubnice i bloka kako treba. Još jednom ti kažem, razstavi motor što prije, ako ti je voda došla u blok i petu bit če štete.
-
Cilindar sam pogledao i ok je. Karburator sam komplet ocistio, sve je ok, topal motor radi bez problema, ide u okretaje, prima gas, ima minimum, pali na zub. Da je karb radtelan, vjerojatno bi se osjetilo i na toplom motoru. Nekom logikom, klip se potrosio (a mozda i cilindar) i kada je hladan, losa je kompresija. A kada se klip malo ugrije, prosiri se i popravi se kompresija.
Gdje god sam silikonirao, ne pusta. Tu gdje nisam, pusta... Eto, ne isplati se fusariti... :smile:
-
prije nego ponovo raskopaš motor probaj korigirati vidu od smjese na karburatoru za pola kruga na unutra-motor će dobiti bogatiju smjesu i hladan će bolje delat-drugo ako si mjenjako karike i čistio garež na klipu-treba vremena da se karike prilagode cilindru kao i to da garež se ponovo zaljepi na stjenku klipa i popuni međuprostor nastao trošenjem-kompresija će porasti,skočit će ti minimum i motor će bolje palit
tvoj tip karburatora bolje pali na hladno sa čokom i tek mrvu datim gasom
-špricanje vode-papirnatu brtvu prirubnice ja samo dobro namastim prije spajanja bloka i noge i trebala bi držati a voda u pravilu šprica iz segmenta prekreta jer tebi je bio začepljen auspuh,motor je prokuhao i vjerojatno ti je izgorio plastični prsten i gumica oko alu tjela segmenta prekreta
-
Pozdrav ja moren. Kao i uvijek, dobar inspektor kvarova... :wink:
Karike nisam mijenjao, citao sam tvoj savjet da se zamjeni cijeli klip. Probat cu to sa smjesom, malo zavrnuti vidu. Garez sa vrha klipa i glave sam cistio.
A sto se tice curenja vode, voda koja curi je dosta topla. To bi znacilo da je vec prosla kroz auspuh tj. da najvjerojatnije curi iz segmenta prekreta.
Jer da curi iz casice, pretpostavljam da ne bi bila tako topla, jer jos nije ni usla u auspuh. Mozda se varam, ne znam.
A i dosta jako curi, to nije kap po kap pa da curi niz stjenku, to je bas lagani mlaz, kao da spinu otvoris na lagano. Sumnjam da bas kroz novu brtvu i ociscene dosjede bi tako jako curilo, pa nije bas tu pritisak 50 bara.
A i kada verglam motor na hladno, ono kada kao oce, nece upaliti, pocne se dimiti ispod karburatora. Vjerojatno dim izlazi kroz segment.
Sve sumnje padaju na segment. Da pustim tako, smeta li to sta curi voda ili da silikoniram iznutra?
-
sad kad si dim spomenuo-da to je definitivno do izgorjelih brtvi segmenta-nažalost tu silikon ne pomaže a sam položaj segmenta je takav da za otklanjanje kvara treba komplet sve ić van iz noge uključujući i cijevi i šipke i sve
kvar si mogao detektirati i prije samo da si rukom primio za njega i vidio bi da se klima jako na sve strane jer ga ne drži više ništa u ležištu
prođi do mene pokazat ću ti kako rastaviti i otkloniti kvar a potom će to po mojim uputama popraviti -poslikati i napraviti tutorial za sve ostale koje zanima popravak tog izuzetno često kvarljivog sklopa na 4,8 motoru
meni se malo neda slikati i opširno pisati... :old: :old: :old:
-
Moze, dogovorimo se i jedan dan cu se zaletiti do tebe pa da napravimo tutorial, a sve u interesu znanosti... :biggrin:
Cudi me uopce kako ti se i da pisati, s obzirom koliko si se napisao tu na forumu...
-
-neki demoni uđu u moju ruku pa sama lupa po tastaturi bez kotrole-ko u nekom niskobuđetnom hororu snimljenom za manje od 30000$ sa puno krvi od pomidora
-
A eto, na nasu srecu pa ti demoni postoje, inace bi kapetanija imala puno posla slepajuci ljude u prvu lucicu, nakon sto im tomos stane u sred zaljeva, a glavni krivac bi naravno bila prokleta svjecica. :wink:
Hm, a kada malo bolje razmislim, mozda i na nesrecu, jer se upustamo u restauraciju muzejskih primjeraka nedjela tomosovih inzenjera, koji su trebali zavrsiti na metisu jos prije 20 i kusur godina, umjesto da stisnemo zube, posudimo novac od kamatara, nakon toga promijenimo identitet da nas nikada ne nadju, kupimo novu cetverotaktnu hondu, i zaboravimo kako izgleda kljuc, kacavida, svjecica, dvotaktol, miris benzina, vesla, razno razne psovke... :biggrin:
Ali ima neku draz kada upalis motor koji si sam sastavio, gledas u njega, on radi, cudis se kako radi, zasto radi, kako je moguce da radi nakon svega toga, pa cak i vozi... Ima nesto i u tome... :mrgreen: :mrgreen:
-
Trky, da li na spoju bloka i noge nisi silikonirao one gumene manšete ili brtve prirubnice ?
-
Gumene mansete sam silikonirao, a okruglu papirnatu brtvu izmedju bloka i noge nisam.
-
Onda je o.k, ja sam mislio, da manšete nisi silikonirao.
-
Odvojio sam petu od noge i krenuo sa promjenom lezajeva. Bilo je dosta situacija drz-nedaj.
Uspio sam izvaditi okomitu osovinu iz pete i skinuti oba lezaja. Nove jos nisam stavljao. Isto tako, nisam jos izvadio lezaj u dubokom djelu noge, onaj kod ekscentra prekreta.
Izvadjena osovina
(http://s1.postimg.org/lk4vabggr/gornja_osovina_pete.jpg) (http://postimg.org/image/lk4vabggr/)
Vadio sam je na nacin kako je na slikama, a pribor je bio sljedeci (vidljiv na prvoj slici ispod):
-matica od magneta
-podloska od matice magneta
-stari lezaj radilice
(http://s1.postimg.org/a58e5p44b/vadjenje_osovine_pribor.jpg) (http://postimg.org/image/a58e5p44b/)
Postavio sam ovako
(http://s28.postimg.org/aiwlhjlax/vadjenje_osovine_pocetna.jpg) (http://postimg.org/image/aiwlhjlax/)
Zatim u skrip
(http://s1.postimg.org/q4r1p9063/vadjenje_osovine_postupak.jpg) (http://postimg.org/image/q4r1p9063/)
Imbus sam provukao kroz rupu za stift propele, da bi blokirao okretanje osovine prilikom vadjenja tj. zatezanja matice
(http://s1.postimg.org/5aep7f5sr/vadjenje_osovine_imbus.jpg) (http://postimg.org/image/5aep7f5sr/)
U jednom trenutku, kada osovina izadje cca 1 cm, poceti ce se vrtiti u prazno (jer je izasla iz zupcanika vodoravne osovine pete) i ovaj postupak vise necete moci nastaviti. Od toga trenutka pa na dalje je sistem - snadji se druze. Ja sam stavio jos jedan lezaj na postojeci i izmedju njih zabio dvije kacavide i paralelno dizao. I uspio na kraju.
Pitanja:
- zasto je plavo zaokruzeni dio (na slici ispod) tvornicki zacvikan u kanal na osovini? To mi je zadavalo velike probleme kod skidanja, cak sam malo i pogrebao distancu, ali nadam se da to nece smetati.
- moze li crno zaokruzeni lezaj umjesto valjkastog biti kuglicni? Kupio sam kuglicni, vidim da je original valjkasti, da li da stavim kuglicni ili da mijenjam za valjkasti?
(http://s28.postimg.org/8snoaagex/gornja_osovina_pete_oznacena.jpg) (http://postimg.org/image/8snoaagex/)
-
Petu zagrijao fenom, petom odmjereno lupio po daski, i ležaj je ispao.
Inače volim pravu stvar kod montaže-demontaže oprezno zagrijati. Nevjerojatno koliko to pomaže.
-
Grijao sam i ja, fenom za skidati farbu. Puno lakse je islo...
-
Cekanje se isplatilo. Decko iz AG mota uspio mi je nabaviti novi motins klip. Klip je stavljen, svi lezajevi u peti su promijenjeni i peta je slozena. Motor je sada kompletan. Hvala ja morenu na instrukcijama oko izmjene lezajeva u peti, sve je proteklo brzo i u redu. Motor je spreman za sezonu. Onaj problem kapanja vode kroz segment prekreta rijesio sam silikoniranjem istog s unutarnje strane. To bi trebalo drzati ukoliko se segment ne koristi. Vidjeti cemo. Cak razmisljam da nije lose da voda kapa pomalo kroz segment, barem se vidi da funkcionira krug vode.
(http://s27.postimg.org/5x2d2jkyn/klip.jpg) (http://postimg.org/image/5x2d2jkyn/) (http://s27.postimg.org/lxuyfiiu7/klip2.jpg) (http://postimg.org/image/lxuyfiiu7/)
U medjuvremenu se slaze i honda 5, cetverotaktna, koju sam nosio kod ja morena da joj skine glavu. Trenutno sam u fazi nabavke dijelova koji su 15x i vise skuplji od tomosovih. Kada se slozi honda, zajedno sa tomosom, biti ce neunistivi tandem... :wink:
(http://s29.postimg.org/9inyqh9pf/honda_rastavljena.jpg) (http://postimg.org/image/9inyqh9pf/)